Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت‌: با بهره برداری از کارخانه پترو آذر کاسپین،۷۰ میلیون یورو صادرات در سال به منطقه آزاد اروند افزوده شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید علی موسوی ظهر امروز در آیین بهره برداری شرکت بین المللی پترو آذر کاسپین که با حضور مدیره و مدیرعامل این سازمان و جمعی از مسوولان استانی و منطقه ای برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه به مناسبت شکست حصر آبادان و در ادامه"جهش تولید در سرزمین فتح" انجام شده که با سرمایه گذاری شرکت ترکیه ای، ۷۰ میلیون دلار به صادرات کالاهای تولیدی منطقه افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پیش بینی می شود میزان تولید سالیانه این واحد ۲۴۰ هزار تن هیدروکربنات سبک و سنگین و دو نوع حلال به نام وایت اسپریت که در صنعت رنگ، رزین و پاک کننده ها استفاده می شود، خواهد بود.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه مواد اولیه و خوراک اصلی این شرکت، نفت سفید و میعانات است، افزود: سازمان منطقه آزاد اروند با چندین هدف، جلوگیری از خام فروشی نفت، جذب سرمایه گذار خارجی و استفاده از تجربه، تخصص و تکنولوژی کشور ترکیه اقدام به این کار کرده است.

موسوی در پایان اضافه کرد: شرکت بین المللی پترو آذر کاسپین با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع  برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و  ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال صادرات واحد تولیدی بهره برداری سرمایه گذار خارجی شهرک صنعتی آبادان کشور ترکیه ارز آوری منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو