Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی ساداتی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از این غار موزه بیان داشت: توسعه این شهرستان در گرو صنعت گردشگری و جذب گردشگر است که این ظرفیت می‌تواند عاملی موثر در راستای تحقق این هدف باشد.

وی افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری به صورت جامع و گسترده باید در اولویت دستور کار میراث فرهنگی شهرستان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخستین غار موزه خصوصی ایران با عنوان «وزیری» در لواسان از توابع شهرستان شمیرانات در شمال پایتخت واقع شده که در آن دست‌سازه‌های دکتر ناصر هوشمند وزیری، از مجسمه سازان برجسته کشورمان، برای بازدید عموم به نمایش درآمده است؛ فعالیت این موزه سال ۸۴ آغاز شد و مدام در حال تکمیل و توسعه است.

علاقه‌مندان برای گذراندن یک روز متفاوت و هیجان انگیز در دل طبیعت می‌توانند به سمت لواسان (۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران) حرکت کنند و از ورودی کند علیا و سفلی خود را به غار موزه وزیری برسانند یا برای هماهنگی با شماره تماس ۲۶۵۵۶۶۰۴ ارتباط بگیرند.

براساس این گزارش، ناصر هوشمند وزیری، هنرمند و پیشکسوت مجسمه‌سازی ایران متولد ۱۳۲۵ همدان، در رشته هنرهای تجسمی تحصیل کرده بود؛ از جمله آثار استاد وزیری نظیر سنگتراشی، مجسمه‌سازی، طبیعت سازی و … در پارک جمشیدیه تهران، رختشوخانه زنجان، قلعه فلک الافلاک لرستان، پارک‌های پردیسان، همدان، جانبازان و … قابل مشاهده است.

پیکر این هنرمند، تیرماه سال گذشته در آرامستان تپه‌ سرخه لواسان به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها شمیرانات میراث فرهنگی لواسان موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات میراث فرهنگی لواسان موزه شمیرانات میراث فرهنگی لواسان موزه اخبار کنکور غار موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • اجتماع دختران سنندجی به مناسبت روز دختر
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است