Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه سه شنبه صبح با سوتلانا تیخانوفسکایا، مخالف دولت بلاروس در ویلنیوس پایتخت لیتوانی دیدار می‌کند.

گابریل اتال، سخنگوی دولت فرانسه دوشنبه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور آماده است تا با سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان دولت بلاروس گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوتلانا تیخانوفسکایا پیش‌تر از رئیس جمهور فرانسه خواسته بود به عنوان میانجیگر در حل و فصل بحران کشورش وارد عمل شود.

گابریل اتال گفت: "آنچه در بلاروس رخ داده است، بحران قدرت است، قدرتی استبدادی که نمی‌تواند منطق دموکراسی را بپذیرد".

او افزود مکرون در صورت دیدار از لیتوانی و درخواست رهبرمخالفان دولت بلاروس با او دیدار خواهد کرد.

از زمان اعتراضات ماه گذشته پس از شکست تیخانوفسکایا در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا مشاغلی که از دولت لوکاشنکو حمایت می‌کنند را تحریم کند.

تیخانوفسکایا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه گفت: "اعتراضات متوقف نخواهد شد. مردم رژیمی را که سال‌ها تحت آن زندگی کرده اند نمی‌پذیرند. "

سخنگوی دولت فرانسه پیش از سفر مکرون به ویلنیوس در اظهاراتی مداخله‌جویانه به روزنامه ژورنال دو دیمانش گفت: "واضح است لوکاشنکو باید برود".

او مدعی شد که تحت تاثیر شجاعت معترضان در بلاروس قرار گرفته است.

او افزود: "آن‌ها با اعتراضات آخر هفته‌ها خطر را به جان می‌خرند و با این حال به جنبش خود برای برقراری دموکراسی در این کشور که مدت‌ها از آن بی بهره بوده است ادامه می‌دهند. "

رئیس جمهور فرانسه در حالی اخیرا سیاست مداخله جویی در امور داخلی دیگر کشور‌ها از جمله بلاروس را در پیش گرفته که از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸، جنبش اعتراضی موسوم به جلیقه زرد‌ها در کشورش شکل گرفته و هدف اصلی آن مخالفت با سیاست‌های کلی دولت او عنوان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت بلاروس امانوئل مکرون دولت بلاروس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک