Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره جزئیات افزایش یا کاهش شهریه در دانشگاه آزاد بیان کرد: بر اساس مدل جدید محاسبه شهریه در دانشگاه آزاد که برای سال تحصیلی جدید اعمال می‌شود در شهریه ثابت که ۴۰ درصد کل شهریه ترم یک دانشجو را تشکیل می‌دهد هیچ افزایشی نخواهیم داشت و افزایش شهریه تا  ۲۰ درصد  هم مربوط به  شهریه متغیر بوده که  بسته به نوع رشته و واحد دانشگاهی اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  اضافه کرد: در این شیوه جدید شهریه با توجه به سطح واحد‌های دانشگاهی متفاوت است؛ بر این اساس شهریه در هر واحد با توجه به ضعف و قوت آن‌ آن مجموعه تعیین می‌شود.

طهرانچی در ادامه بیان کرد: با طرح جدیدی که در دانشگاه آزاد ایجاد شده است شاید رشته‌ای در محلی پر مخاطب شهریه اش افزوده شود، ولی در کنار آن از شهریه ده‌ها رشته دیگر کاسته شده است.

او افزود: با یک مدل احتساب شهریه بر اساس عرضه و تقاضا، مدل جدیدی را تنظیم کرده ایم که کمک می‌کند شهریه‌های ثابت  واقعی شود.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه بیان کرد: سیستم جدید تعیین شهریه شرایطی را فراهم کرده است که فرد بتواند رشته‌ای پر مخاطب را در یک واحد با امکانات انتخاب کند و در جایی حاشیه همان شهر انتخاب همان رشته هزینه پایین تری داشته باشد. کاری که  بر اساس این مدل جدید انجام داده ایم این است که برای دانشجویان مدل‌های مختلفی را ارائه داده ایم به نحوی که حتی برای یک رشته در واحد‌های مختلف روش‌های متفاوتی از پرداخت شهریه را در نظر گرفتیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدمهدی طهرانچی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، «محمدرضا جابر انصاری» را به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد منصوب کرد.

«جابر انصاری» متولد سال ۱۳۵۳ بروجرد، دارای مدرک دکترای تخصصی رشته مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی و عضو هیئت عالی دانشگاه بروجرد است.

بنابراین گزارش، «طهرانچی» طی نامه‌ای جداگانه، از زحمات و تلاش‌های «سیامک بهاروند» رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 6088238

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳