Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ملخ‌های صحرایی مجدداً از اواسط مهر ماه وارد کشور شوند، گفت: نسل جدید این ملخ‌ها که چندی قبل از ایران برای تابستان گذرانی به هند و پاکستان رفته بودند، به ایران بر می‌گردند و بعد از آن به سوی حاشیه دریای سرخ که مبدا اصلی‌شان است، باز خواهند گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوره قبلی ۴۰۶ هزار هکتار مبارزه با این ملخ انجام شد، افزود: با توجه به زاد و ولد این ملخ‌ها در دوره جدید جمعیت آنها افزایش می‌یابد و با تراکم جمعیتی بیشتری وارد ایران خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در دوره جدید بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور انجام شود که با ۴۰۰ هزار هکتار قبلی به رقم یک میلیون هکتاری که قبلاً برای مبارزه با ملخ صحرایی در سال جاری پیش بینی شده بود، خواهیم رسید.

میر درباره تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با این آفت در کشور توضیح داد: ماشین آلات سمپاشی، هواپیماهای سم پاش، سموم مورد نیاز و سایر ادوات لازم در استان‌های جنوبی کشور برای این منظور پیش بینی و تدارک دیده شده و آمادگی کامل را برای مقابله با این آفت داریم تا خسارتی به تولیدات کشاورزی کشور وارد نشود.

پربیننده ترین چین پادشاه تولید محصولات کشاورزی در جهان/ حدود ۳۰درصد از برنج جهان توسط چین تامین می‌شود کمبود شیر و لبنیات در ماه‌های آینده میوه در پاییز ارزان می‌شود پرتقال و نارنگی رنگ‌شده نخرید صادرات کیوی ممنوع شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماشین آلات سموم ماشین آلات سمپاشی ملخ صحرایی تراکم جمعیتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون صاف تا قسمتی ابری است گفت: هوای گیلان تا اواسط هفته‌ی پیش روی پایدار و آسمان صاف و آفتابی است. 
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از بعد از ظهر سه شنبه با ورود یک سامانه هوای ناپایدار افزود: کاهش دما، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق از پدیده‌های جوی این سامانه تا پایان هفته آینده میهمان گیلانی ها است.
وی همچنین گفت: دمای هوا هم در این مدت ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۴ درجه سلسیوس و صومعه سرا با دمای ۲۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.
محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره کرد و گفت: دمای رشت در حال حاضر ۲۴ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۴۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند