Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:27:31 GMT

خبرنگاران، بخت اصلی نوبل صلح ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۷۳۸۰

خبرنگاران، بخت اصلی نوبل صلح ۲۰۲۰

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران و سازمان گزارشگران بدون مرز به عنوان شانس های اصلی دریافت جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۰ معرفی شدند. 

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، موسسه تحقیقاتی صلح اسلو در کشور نروژ که به عنوان یک مویسه آکادمیک مستقل هر ساله  برندگان جایزه صلح نوبل را پیش بینی میکند، امسال کمیته حفاظت از روزنامه نگاران ( CPJ) و سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) را دارای بالاترین شانس برای دریافت این جایزه معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هنریک اوردال» مدیر موسسه تحقیقاتی صلح اسلو در این باره گفت: روزنامه نگاران و آزادی مطبوعات همواره یکی از گزینه‌های مورد علاقه برای اعطای جایزه صلح نوبل در سال‌های گذشته بودند اما امسال به سبب نبود یک کاندیدای برجسته و همچنین ظهور اخبار جعلی به عنوان چالشی جدید براب دموکراسی ها، روزنامه‌نگاران مبتوانند در نهایت برنده این جایزه شوند. در جریان درگیری، نقش خبرنگاران در ارائه اطلاعات درباره رخداد بسیار مهم است اما موضوع گسترده تری هست که به طور فزآینده ای در حال رخ دادن و آشکار شدن است و آن موضوع اخبار جعلی و کمپین ارائه اطلاعات اشتباه است که فقط محدود به جنگ نمی‌شود.

از «آلاء صلاح» فعال اهل کشور سودان، «الکسی ناوالنی» چهره مخالف دولت روسیه و «گرتا تونبرگ» فعال نوجوان محیط زیست نیز به عنوان شخصیت هایی نام برده شده که شانس کسب جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ را دارند.


کمیته نوبل نروژ که هر ساله به نمایندگی از آلفرد نوبل و بنا به وصیت وی، برنده جایزه نوبل صلح را مشخص می‌کند، اعلام کرده امسال ۳۱۸ نامزد شامل ۲۱۱ شخصیت و ۱۰۷ موسسه برای دریافت این جایزه معرفی شدند.

 این کمیته ۵ نفره که اعضای آن از سوی پارلمان کشور نروژ انتخاب میشوند و معمولا شامل سیاستمداران بازنشسته هستند، برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۲۰ را روز ۹ اکتبر (۱۸ مهر) معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه صلح نوبل روزنامه نگاران خبرنگاران گزارشگران بدون مرز روزنامه نگاران نوبل صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شکیبا محبی تبار رئیس دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: این دبیرخانه، به منظور ارتباط مستمر با فعالان جمعیتی، دبیرخانه در طول سال هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

محبی تبار افزود: این دبیرخانه از آبان ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و دستورالعمل‌های لازم شاخص‌های ارزیابی با حضور استادان دانشگاه و اعضای هیئت علمی به صورت دقیق تدوین و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.

محبی تبار افزود: به لحاظ اینکه وجود این جایزه و نقش آن در ایجاد فضای پر نشاط برای یک رقابت مثبت در عرصه فرهنگ سازی و جوانی جمعیت خیلی مهم است، تصمیم اعضا دبیرخانه بر این شد که این دبیرخانه به صورت دائمی تعریف بشود و به فعالیت خودش در طول سال به صورت دائم ادامه بدهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

گفتنی است دومین جایزه ملی جمعیت پایان اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برندگان پولیتزر ۲۰۲۴ در بخش روزنامه‌نگاری و کتابمعرفی
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق رسید
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • عکس| تصویر جدید مهدی طارمی و جایزه ارزشمندش
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول؛ فردا: رقابت پاکدامن و رهبری در دور سوم
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور