Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع منطقه خودمختار قره باغ مدعی کشته شدن ۲۶ نفر از سربازان آن در درگیری روز دوشنبه با نیروهای جمهوری اذربایجان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع منطقه خودمختار قره باغ اعلام کرد که  روز دوشنبه، 26 نفر از سربازان آن در درگیری با نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پیشتر وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده بود که ارتش آذربایجان حمله گسترده‌ای به دو محور جنوبی و شمالی منطقه قره باغ انجام داد که «ارتش قره باغ در صدد مقابله با آن برآمد».

قره باغ که کنترل آن در دست ارمنی‌هاست، مورد مناقشه ارمنستان و آذربایجان است و هر دو کشور یکدیگر را به آغاز حمله‌های مرزی و انجام حملات هوایی و توپخانه‌ای متهم می‌کنند. 

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفته بود که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان روز شنبه به منطقه قره باغ حمله کردند و همزمان وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای این کشور به حملات طرف ارمنی پاسخ دادند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان هشدار داد که در صورت لزوم از همه نوع تسلیحات نظامی، از جمله جنگنده‌های سوخو-30 برای پاسخ‌گویی به حملات جمهوری آذربایجان استفاده خواهد کرد.

دفتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در پیامی از مقامات دو کشور آذربایجان و ارمنستان خواسته تا فوراً از ادامه درگیری‌ها خودداری کنند و بلافاصله به سمت مذاکرات سازنده بازگردند.

سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان در کنفرانس مطبوعاتی درباره اوضاع در منطقه قره باغ، اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز یکشنبه، 200 نظامی آذربایجانی کشته یا زخمی شده، حدود 30 تانک و خودروی زرهی و حدود 20 هواپیمای بدون سرنشین منهدم شدند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان قره باغ اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان قره باغ وزارت دفاع قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 6095490

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند