Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:11:48 GMT

واکسن کرونای اندونزی 2021 آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۷۶۲۵

واکسن کرونای اندونزی 2021 آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: واکسن بالقوه کرونا که از سوی شرکت‌ داروسازی چینی و  شرکت دولتی بیوفارم توسعه یافته، در سال ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ویدودو تصریح کرد: این واکسن با نام «کرونا‌واک» به صورت مشترک توسط شرکت دولتی بیوفارم و شرکت چینی «سینووک بیوتک» به تولید انبوه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرلینا آگوستین، شهروند کشور اندونزی هنگامی که برای اولین بار به وی پیشنهاد شد داوطلب واکسن کووید ۱۹ شود، مردد بود؛ اما طولی نکشید که اعلام موافقت کرد.

اکنون، بیش از یک ماه از دریافت واکسن توسط هرلینا می گذرد و او می‌گوید داوطلبی وی یک آزمایش پزشکی نبوده، بلکه یک اقدام بشردوستانه بوده است.

دولت امید خود را به واکسن شرکت دارویی «SinoVac» متصل کرده است؛ پروژه‌ای بین چین و اندونزی که توسط شرکت «SinoVac Biotech» چین تولید شده و توسط شرکت بیوفارما به تولید انبوه می‌رسد.

آزمایش‌های بالینی واکسن بالقوه شرکت دارویی «سینوواک بیوتک» چین که «کروناواک» نام دارد، با مشارکت حدود ۲۲۰۰ داوطلب در اندونزی ادامه دارد.

 همه داوطلبان اکنون تحت نظارت دقیق قرار دارند، سلامت جسمی آنها به طور منظم بررسی می‌شود و اگر موفقیت آمیز بودن این آزمایش تا پایان سال ۲۰۲۰ ثابت شود، دولت قول داده که آماده تولید ۲۵۰ میلیون دوز تا سال ۲۰۲۱ است.

«Neni Nurainy»، مدیر ارشد پروژه BioFarma، اطمینان دارد که این آزمایشات نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

مدیر ارشد شرکت بیوفارما می‌گوید:‌ «ما امیدواریم آزمایشات فاز ۳ تا ژانویه ۲۰۲۱ به نتیجه برسد؛ این شامل ایمنی واکسن، پاسخ ایمنی از آنتی بادی‌ها و اثربخشی است. امید ما این است که تا فوریه بتوانیم توزیع واکسن را شروع کنیم. آزمایشات تا آن زمان ادامه خواهد داشت زیرا ما فقط تجزیه و تحلیل موقت را بدست آورده ایم».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا چین اندونزی واکسن کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه شورای سیاستگذاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در محل برگزاری این نمایشگاه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اسماعیلی در این جلسه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اصحاب فرهنگ و ادب دوره کم نظیری به لحاظ آمار، کمیت و کیفیت را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: خوشحال هستیم بخش مهمی از کار در اختیار تشکل های صنفی و فعالان با سابقه این حوزه قرار گرفته است. این کار متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما حمایت از این فرایند است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ایران به لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا نیست؛ تقریبا روزی در وزارت فرهنگ نداریم که رویدادی را در حال برگزاری نداشته باشیم و جشنواره‌های مختلف محلی استانی ملی و منطقه ای برگزار نشود.

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صحنه‌ پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگی کشور خواهد بود، گفت: طی یکسال اخیر (از نمایشگاه قبلی تا الان) تلاش کردیم بخش مهمی از نیازها را مورد توجه قرار دهیم و به همه ضعف ها اذعان می کنم اما در عین حال دوستانمان تلاش کردند وضعیت را به شکلی قابل اتکا و افتخار درآورند.

وی با اشاره به تولید کاغذ در کشور افزود: در حوزه تولید کاغذ، جشن خود کفایی کاغذ کتب درسی را داشتیم و در آستانه تکمیل کارخانه پیشرفته در حوزه کاغذ هستیم که در ماه های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید کاغذ تحریر را به بیش از صد هزار تن خواهیم رساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی