Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی مجتهدزاده، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در علم مراقبت های ویژه یک مبحث داریم تحت عنوان فلج سیستم ایمنی که بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال را درگیر می کند.

وی افزود: این قبیل افراد که تا قبل از رسیدن به ۶۵ سالگی نسبت به برخی عفونت ها و ویروس ها هیچ واکنش و عکس العملی نداشتند، حالا با یک عفونت ساده مجاری ادراری، درگیر بیماری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتهدزاده ادامه داد: اصولا این افراد از یک سیستم ایمنی متعارف برخوردار نیستند و شرایط ایمونولوژیک بسیار متزلزل دارند.

فلوشیپ فارماکوتراپی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینا، تاکید کرد: این گونه افراد در مقابل هر ویروسی می توانند آسیب پذیر باشند و با توجه به ماهیت خطرناک و مرگ آور ویروس کووید ۱۹، قطعا در صورت درگیر شدن با این ویروس، دچار عارضه های ناگواری می شوند.

وی با اشاره به سرعت عمل و قدرت سرایت ویروس کووید ۱۹، اظهار داشت: این ویروس ماهیت پیچیده ای دارد که می تواند علاوه بر سیستم تنفسی فرد، سیستم های دیگر را نیز درگیر کند.

مجتهدزاده افزود: هر بیمار به تناسب وضعیت ژنتیکی خودش، پاسخ متفاوتی به بیماری کرونا می دهد و این گونه نیست که انتظار داشته باشیم همه افراد مبتلا با یک علامت به بیمارستان بیایند.

فلوشیپ فارماکوتراپی و مراقبت‌های ویژه، تاکید کرد: سرعت عمل ویروس مستقیما با موقعیت ایمونولوژیک هر فرد متفاوت است.

وی به بروز مشکلات گوارشی، تنفسی، ریوی، درگیری های پانکرانس و...، بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: این ویروس به صورت خیلی وحشی ظاهر می شود و جالب اینکه رفقای خودش را هم وارد میدان می کند.

کد خبر 5035566

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 بخش مراقبتهای ویژه ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سازمان غذا و دارو سازمان نظام پزشکی آلزایمر دیابت علیرضا زالی سازمان بیمه سلامت طب سنتی چهل سالگی دفاع مقدس کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه

رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرانه خود همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. اکنون جبهه‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی درگیر جنگ غزه، جبهه‌های شمالی درگیر منازعه با حزب الله لبنان، و جبهه‌های شرقی در کرانه باختری مشغول سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری است. با این حال، ارتش این رژیم بر حسب نیاز برای انجام عملیات اقدام به جابه جایی نیرو‌های خود می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ۲ تیپ رزمی را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای انجام عملیات به نوار غزه فراخواند. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش، تیپ دوم ذخیره لشکر ۱۴۶ و تیپ ۶۷۹ لشکر ۲۱۰ از مرز‌های لبنان به غزه منتقل خواهند شد و در این باریکه مستقر می‌شوند. 

هر تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی به طور متعارف از ۲ تا ۵ هزار نیروی نظامی تشکیل شده است. 

در این بیانیه از ماهیت عملیات احتمالی این ۲ تیپ در غزه جزئیاتی ارائه نشده است، اما این انتقال پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات صهیونیست تهدید به اجرایی کردن حمله زمینی به رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه کرده اند. اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در این باریکه مستقر هستند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی استقرار ۴ گردان حماس در رفح بوده و تاکید دارد برای پیروزی قطعی در جنگ عملیات زمینی در رفح ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • مدل تازه تقلب در کنکور؛ پای ابزار جاسوسی در بدن وسط آمد!
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه