Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  درباره آخرین وضعیت واردات کامیون های سه سال کارکرد اروپایی گفت: هنوز فرایند واردات کامیون های اروپایی سه سال کارکرد در حال اجرا است و مراحل پایانی واردات این کامیون‌ها را انجام می دهیم.

او ادامه داد: کامیون‌هایی که توسط تولید کنندگان و کارخانجات داخلی در حال ساخت هستند، تنها به دست متقاضیان و رانندگانی می‌رسند که صاحبان آنها خودروهای خود را اسقاط کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن نیا توضیح داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تمامی کامیونداران که دارای خودروهای فرسوده هستند، این خودروها را تحویل می دهد.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کامیون‌ها در این بخش به صورت کامل نوسازی می شوند و این کامیون ها به صاحبان واقعی آن ها ارائه می شود و ما به هیچ عنوان اجازه ورود دلالان را نمی دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم اکنون تمامی رانندگان کامیون، دارای کارت هوشمند و کارت سوخت هستند و همین اقدام باعث بهبود کارکرد آنها و کنترل بیشتر می شود.

کامیون های نو نباید از گردونه حمل و نقل خارج شوند

حسن نیا تاکید کرد: این کامیون های نو که به دست رانندگان می رسند، نباید از گردونه حمل و نقل خارج شوند و به هیچ عنوان اجازه خارج شدن از سیستم حمل و نقل کشور را به آنها نمی دهیم.

او در ادامه توضیح داد: در صورتی که این کامیون‌ها از دسترس و ارائه خدمات حمل و نقل برون شهری، خارج شوند به هیچ عنوان خدمات و یا یارانه به آنها ارائه نمی‌دهیم .

حسن نیا همچنین از نوسازی اتوبوس ها، توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای و کارخانجات تولید داخل خبر داد و گفت: اقدامات جدی در این بخش انجام شده و به زودی نوسازی انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره تامین قطعات این خودروها هم گفت: شرکت های تولید کننده، خدمات پس از فروش را در اختیار کامیونداران قرار می‌دهند و با توجه به اینکه برخی از این شرکت‌ها از جمله شرکت  ماموت و ایران خودرو دیزل قططعات را تولید می‌کنند، بنابراین نگرانی برای تامین قطعات آنها وجود ندارد.

براساس این گزارش طی هفته‌های گذشته دو قرارداد نوسازی وسائل نقلیه سنگین به تعداد ۶۰۰۰ دستگاه کامیون به امضاء رسید و  دولت درصد است تا ظرف سه سال آینده ۲۰ هزار دستگاه کامیون را نوسازی کند. همچنین در قالب طرح نوسازی، دو قرارداد دیگر با خودروسازان داخلی به امضاء  رسیده  و اولویت اول با مالکان و خودروهایی است که عمر بیشتری دارند و  تقریبا ۵۰ تا ۶۰ ساله هستند.

 گفتنی است، قراردادهای نوسازی مشمول تسهیلات بانکی ۱۸ درصدی هستند که نیمی از آن از سوی سازمان راهداری و به نمایندگی از دولت پرداخت می‌شود و در واقع بهره‌ای که مالکان خودروهای فرسوده می‌پردازند، ۹ درصد است که طرح بسیار مناسبی برای دارندگان این وسائل نقلیه محسوب می‌شود. از سوی دیگر مالکان این خودروها می‌توانند از طریق فروش یا اسقاط خودروی فرسوده خود بخشی از منابعی که برای نوسازی نیاز دارند را به دست بیاورند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واردات کامیون سازمان راهداری حمل و نقل ایران خودرو دیزل حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران خودرو دیزل سازمان راهداری واردات کامیون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کامیون ها حسن نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در محور مواصلاتی "رستم-یاسوج" داخل تونل، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با پژو ۴۰۵ حامل ۶ سرنشین به شدت برخورد کرده و منجر به آتش‌سوزی شدید سواری شده است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان در دم فوت و ۳ تن دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت تصادف را تجاوز به چپ راننده پژو اعلام کردند.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با اشاره به اینکه گاهی عدم رعایت قوانین رانندگی از سوی یک نفر می‌تواند منجر به بروز اتفاقات تلخ در زندگی چند خانواده شود، به رانندگان توصیه کرد: به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت و توجه ویژه داشته باشند و با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی و از هرگونه عجله و شتاب بی دلیل به شدت پرهیز کنند تا شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

۵ کشته در برخورد کامیون با پراید

رئیس پلیس‌راه شمال استان همچنین از برخورد کامیون با سواری پراید خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه ۵ نفر فوت شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی "رستم-بابامیدان"، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با سواری پراید حامل ۵ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه هر ۵ نفر از سرنشینان سواری فوت شدند، گفت: کارشناس در صحنه حاضر و علت تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده پراید به دلیل تجاوز به چپ اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • ◄ محدودیت و محرمیت جدید برای اتوبوس های مسافربری جاده ای از ابتدای خرداد
  • ساخت باند دوم محور ‌قیدار_ زواجر شهرستان خدابنده در دست اقدام است
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است