Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو از افزایش تقاضا برای خرید قطعات دسته دوم خبر داد و از مردم خواست به دلیل کیفیت پایین این قطعات از خرید آن پرهیز کنند. سید مهدی کاظمی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وضعیت واردات قطعات خودرو به کشور اظهار کرد: تا سال ۹۶ مشکلی در خصوص تامین قطعات در بازار نداشتیم و تصمیم گیری‌هایی در خصوص سهمیه بندی بنزین و طرح ترافیک بازار را با التهاباتی مواجه می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران تصریح کرد: با افزایش قیمت بنزین و کاهش تردد‌های ناشی از بیماری کرونا این صنف مانند بخش‌های دیگر با مشکل مواجه شد و مجبور شدیم واحد‌های صنفی را در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به دلیل محدودیت‌های کرونا تعطیل کنیم. بیشتر بخوانید: مدیریت تنظیم بازار و ارز آوری؛ مطالبه مجلس از وزیر پیشنهادی صمت وی افزود: در این بازه زمانی‌های تعطیلی صنف بسیاری از مردم برای تامین قطعات با مشکل مواجه شدند و برخی از واحد‌های صنفی در اطراف تهران به صورت شیفتی خدمات رسانی کردند و طی نامه نگاری به اتاق اصناف مجوز بازگشایی این واحد‌ها را در اردیبهشت ۹۹ گرفتیم.
کاظمی عنوان کرد: بار‌ها از طریق اتحادیه هشدار‌هایی برای تامین قطعات از طریق واردات و تولید ارائه شد، اما به دلیل بی توجهی مدیران این هشدار‌های نادیده گرفته شد و امروز با کمبود قطعه و گرانی در بازار قطعه مواجه هستیم.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز واردات قطعات با مشکل اساسی همراه است و وزارت صمت همکاری در این خصوص با اعضای صنف ندارد.
وی افزود: نوسانات نرخ ارز اجازه تنطیم قیمت‌ها را از فروشندگان گرفته است و تغییرات لحظه‌ای باعث کاهش ثبت سفارش از سوی فعالان این حوزه شده است.
واردات قطعات خودرو به پایین سطح خود در ۵۰ سال اخیر رسید کاظمی عنوان کرد: بلاتکلیفی در خصوص قیمت ارز باعث شده میزان واردات قطعات خودرو در ۶ ماهه اول سال، به کمترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر برسد.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران تصریح کرد: با توجه به عملکرد درخشان قوه قضاییه طی چند ماه اخیر و تحولات ایجاد شده ناشی از اقدامات این نهاد، تقاضا داریم قوه قضاییه در خصوص واردات کالا ورود و اقداماتی را انجام دهد.
وی افزود: به طور میانگین برای تامین قطعات و لوازم یدکی برای ۲۲ میلیون خودرو ۱۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و در سال ۹۶ و ۹۷ تنها ۳ میلیارد یورو ارز تخصیص پیدا کردو دولت پاسخی به تقاضا این اتحادیه نداده است.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران با اشاره به افزایش تمایل خرید مردم برای قطعات دسته دوم خودرو عنوان کرد: از خریداران قطعات خودرو درخواست داریم از تهیه قطعات دسته دوم به دلیل کیفیت پایین خوداری کنند و در صورتی که قطعات مورد نیاز خود را پیدا نکردند به مراکز عمده تامین قطعات در بازار مراجعه کنند.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت قطعات دسته دوم واردات قطعات تامین قطعات قطعات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مطهری در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.


وی افزود: این ۳ واحد مذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آئینه از جمله این قطعات می‌باشند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند.


مدیرکل استاندارد استان یزد تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است، ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.


مطهری در پایان گفت: همشهریان عزیز می‌توانند، با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استانداردایران، به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است
  • تشکیل ۲۵ پرونده تخلف برای فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در خوزستان+فیلم
  • خدمات ویژه امداد کرمان موتور
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد
  • واردات خودرو باید شتاب پیدا کند!
  • واردات اتوبوس‌های برقی هم مافیایی شد؟ / شهرداری تهران؛ متهم ردیف اول!
  • جریمه ۲ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریالی قاچاقچی لوازم یدکی خودرو!
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا