Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت چینی سازنده برنامه محبوب تیک تاک یکشنبه شب در آخرین لحظه و چند ساعت قبل از آنکه ممنوعیت این برنامه در آمریکا اجرا شود، موفق شد رأی قاضی فدرال آمریکا مبنی بر عدم اجرای این ممنوعیت را به نفع خود کند.

به گزارش پول نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت چینی سازنده برنامه محبوب تیک تاک یکشنبه شب در آخرین لحظه و چند ساعت قبل از آنکه ممنوعیت این برنامه در آمریکا اجرا شود، موفق شد رأی قاضی فدرال آمریکا مبنی بر عدم اجرای این ممنوعیت را به نفع خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارل نیکولز، یک قاضی منطقه ای در واشنگتن آمریکا به درخواست تیک تاک این حکم موقت را صادر کرد.

 

کاخ سفید این برنامه را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا می داند و مدعی است که شرکت مادر آن یعنی "بایت دنس" با دولت پکن در ارتباط است.

 

حکم دادگاه واشنگتن محرمانه بوده و بنابراین دلیلی برای این تصمیم هنوز منتشر نشده است.

 

دستور دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت دانلود برنامه تیک تاک در آمریکا قرار بود از نیمه شب دوشنبه (ساعت 04:00 به وقت گرینویچ) اجرا شود.

 

بر اساس این دستور، قرار بود استفاده از اپلیکیشن محبوب تیک تاک تا 12 نوامبر در آمریکا مجاز باشد و بعد از آن دسترسی به این برنامه مسدود شود.

 

این قاضی درخواست تیک تاک برای تعلیق ممنوعیت 12 نوامبر را رد کرده است.

 

این حکم دادگاه نشان دهنده یک پیروزی موقت برای تیک تاک است که 100 میلیون کاربر آمریکایی دارد. اما دادگاه هنوز استدلال های قانونی در مورد اینکه آیا این شبکه اجتماعی باید در دسترس آمریکایی ها باشد یا خیر را بررسی نکرده است.

 

سازنده چینی برنامه تیک تاک، علت اصلی این ممنوعیت را که با افزایش تنش های میان دولت ترامپ و چین رخ داده است، نگرانی در زمینه امنیت ملی نمی داند بلکه می گوید بیشتر به علت ملاحظات سیاسی مرتبط با انتخابات پیش رو در آمریکاست.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز تیک تاک شبکه اجتماعی کروناویروس دولت ترامپ تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد