Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@09:02:26 GMT

رشد ۱۳۲ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۸۱۰۸

رشد ۱۳۲ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین

حجت الاسلام شهسواری گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۹ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «باب اله شهسواری» بیان کرد: زکات دستوری الهی با درجه اهمیت مساوی با نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: این اهمیت تا این حد است که هرگاه سخن از زکات آمده است این فریضه در کنار نماز یاد شده چراکه زکات هم همچون نماز از فروع دین است.

 

وی عنوان کرد: شاید برخی پرداخت زکات را کاهش اموال خود بدانند که باید گفت بله در ظاهر چنین است، ولی کدام باغداری پس از هرس درختان باغش، محصولش کاهش یافته است.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: این سخن که زکات به مال انسان برکت می دهد، اصلی است که به آن ایمان داریم و کسانی که زکات می دهند خود شاهدان و گواهانی هستند که می توانند گوشه ای از برکت زکات را تأیید کنند و قطع یقین انجام این دستور الهی موجب نزول نعمات الهی است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر زکات به معنای واقعی و صحیح در جامعه فراگیر و اجرا شود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی حل می شود و شاهد برخی گرفتاری ها و مشکلات در زندگی نخواهیم بود.

 

دبیر شورای زکات کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: میزان توجه به زکات با آنچه انتظار می رود زیاد است ولی نقطه امیدواری اینجاست که روند تعمیق و گسترش زکات رو به رشد است به طوری که میزان زکات چه در بخش واجب و چه مستحبی افزایش قابل توجهی داشته است.

 

وی اعلام کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری بیش از 9 میلیارد و 739 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 132 درصد رشد داشته است.

 

حجت الاسلام شهسواری گفت: در مصرف زکات توجه و دقت بر هدایت این دستور الهی به سمت نیازمندان است چراکه اولویت مصرف زکات با محرومان است از این رو توصیه و سفارش ما به مودیان زکات، توجه به محرومان در هزینه کرد زکات است.

 

وی یادآورشد: در حال حاضر بیش از 60 درصد از زکات جمع آوری شده در استان قزوین برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرداخت زکات محرومان کمیته امداد استان قزوین حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلم از واجبات الهی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسین غلامی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، طوفان‌الاقصی و الوعدالصادق اقتصادی را ایجاد کنند.

وی بیان داشت: وعده صادق نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار کمک می‌کند و به خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق می‌کند.

امام جمعه بشاگرد ضمن تشکر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر رفع مشکلات بهداشت و درمان این منطقه بر حل مسئله ایاب و ذهاب پرستاران در این شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تکریم معلم از واجبات الهی است
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم
  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین