Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب چند معما برای شما آماده کرده‌ایم که هم سرگرمتان می‌کنند و هم دقت و قدرت استدلال شما را می‌سنجند.

به گزارش شریان نیوز،همه ما داستان های پلیسی را دوست داریم. تلاش کاراگاهان و پلیس ها برای حل پرونده های پیچیده برایمان بسیار جذاب است و بعضی از ما حتی در بازی های دوران کودکی خود را یک کارآگاه تصور می کردیم که موفق شده تبهکاری را دستگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این معماها این فرصت را به شما می دهند که مانند شرلوک هولمز باشید و منطق و توانایی خود را در توجه به جزئیات ریز و درشت بررسی کنید.

۱. کد را پیدا کنید:

یک قاتل سریالی مردی را ربوده است. به قربانی گفته شد که اگر او بتواند کد مخفی را بفهمد، می‌تواند زنده بماند. یک بشقاب با سم مایع، یک جعبه کبریت تنها با یک کبریت، یک لیوان و یک تکه لیمو وجود دارد. کد زیر سم نوشته شده است و قربانی برای یافتن آن باید سم را خارج کند.

او فقط یک دقیقه فرصت دارد تا آن را به درستی انجام دهد. اما او نمی‌تواند بشقاب را لمس کند یا حرکت دهد. چگونه او می‌تواند این کار را انجام دهد؟

۲. نجات یافتن شاهزاده خانم:

یک شاهزاده خانم در یک برج ۵۰ متری زندانی شده است. طنابی دارد، اما طول آن تنها ۲۵ متر است. به نوعی، او موفق به فرار شد.

ما می‌دانیم که او طناب را از وسط بریده است. شاهزاده چگونه فرار کرد؟

۳. به آن‌ها کمک کنید تا فرار کنند:

۳ مرد ربوده شده و در یک اتاق زندانی شده اند. تنها راه فرار از یک پنجره بالاتر از آن‌ها است. اگر یکی از آن‌ها بتواند فرار کند، می‌تواند با پلیس تماس بگیرد. آقایان روی شانه‌های یکدیگر ایستاده اند، اما کسی که در بالای همه قرار دارد، به پنجره نمی‌رسد. چه کاری باید انجام دهند؟

پاسخ معما‌ها:

۱. کد را پیدا کنید:

۲. نجات یافتن شاهزاده خانم:

۳. به آن‌ها کمک کنید تا فرار کنند:

 

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای غروب شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در روز شنبه سه مأموریت ویژه پلیسی در استان به وقوع پیوست، ابراز داشت: دستگیری کلاهبرداری فراری در سمنان، دستگیری عامل هنجار شکن فضای مجازی در شاهرود و دستگیری سارق سیم و کابل در محور دامغان_سمنان مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه عامل هنجار شکن فضای مجازی در شهرستان شاهرود دستگیر شد، افزود: متهمه اقدام به تهیه کلیپ تبلیغاتی بدون حجاب در یک فروشگاه زنجیره‌ای کرده بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کلاهبرداری ۱۳ سال قبل با قرض پنج میلیارد ریال متواری بود، به دام پلیس افتاد، ابراز داشت: این فرد از سال ۹۰ تحت تعقیب محاکم قضائی شهر سمنان بود که با عملکرد سریع به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی آبخوری سمنان صبح امروز شنبه هنگام گشت زنی متوجه وانت پیکان مشکوک شدند، تصریح کرد: در بازرسی از خودرو ضایعات در کیسه‌های سربسته کشف شد.

وی ضمن بیان اینکه راننده به مقر انتظامی انتقال و در بازجویی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل در شهرهای همجوار اعتراف کرده است، افزود: متهم برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6090230

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • (ویدئو) کمین پیچیده حزب الله برای ارتش اسرائیل
  • واکنش متفاوت دستیار رئیسی به رفتارهای تند پلیسی با بی‌حجابی | فیلم
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟