Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-ادامه درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و انتشار گزارش هایی مبنی بر تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علبه کشورمان از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

خبرگزاری میزان – مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان ویروس کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به ۳۳ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسیده و یک میلیون و ۶ هزار و ۳۷۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۲۴ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۴۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*ترامپ به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه ایران

پایگاه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه مدعی شده که «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند.

این منابع آگاه هدف ادعایی ترامپ را «اعمال تحریم علیه ۱۲ بانک ایران و قطع ارتباط نظام مالی ایران با جهان» خوانده اند.

*رایزنی تلفنی پمپئو و وزیر خارجه سعودی

«مایک پمپئو» و «فیصل بن فرحان»، وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی، طی یک تماس تلفنی با یکدیگر درباره توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین گفت‌وگو کرده اند.

*ادامه درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد و کشور‌های مختلف خواستار پایان این درگیری‌ها و پایبندی ۲ کشور به آتش بس شده اند.

بیشتر بخوانید: فرار مالیاتی ترامپ؛ درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان معرفی قاضی دیوان عالی آمریکا؛ حملات لفظی بایدن به ترامپ *گروگانگیری در ایالت اورگن

رسانه‌های آمریکا بامداد امروز سه شنبه از گروگانگیری از شهر «سیلم» ایالت «اورگن» خبر دادند.

این گروگانگیری با دخالت پلیس به تیراندازی منجر شده و گفته می‌شود چند نفر در پی آن کشته شده اند.

*ابراز امیدواری ناتو درباره حل اختلافات با ترکیه

«ینس استولتنبرگ»، مدیر کل ناتو، طی اظهاراتی به تنش ها با ترکیه در شرق مدیترانه اشاره و ابراز امیدواری کرد که مذکرات آنکارا و آتن به حل این اختلافات منتهی شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا ارمنستان و جمهوری آذربایجان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل آمریکا ارمنستان و جمهوری آذربایجان میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از آناتولی، به دنبال درگیری پلیس ارمنستان با کسانی که در اعتراض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان و انتقال چهار روستای ارمنی به باکو، سعی داشتند چند بزرگراه این کشور از جمله بزرگراه‌های بین‌المللی را مسدود کنند، ۱۷ نفر در ایروان و ۱۲ نفر در منطقه تاووش ارمنستان دستگیر شدند.

به نوشته آناتولی، پیشتر هیات‌هایی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای تعیین مرزبندی جدید میان دو کشور نشستی برگزار کرده بودند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از برگزاری این نشست از سوی هیات‌های دو کشور در روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) منتشر شد، اعلام شده بود که در مرزبندی جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چهار روستا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون تحت کنترل ارمنستان قرار داشتند، به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

درگیری بر سر قره‌باغ سابقه طولانی و تاریخی دارد ولی درگیر‌های معاصر در قره‌باغ از ابتدای سال ۱۹۹۰ میلادی و همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میان جمهوری‌های تازه استقلال یافته جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز و در سال ۱۹۹۴ پس از کشته شدن ۳۰ هزار نفر از ۲ طرف متوقف شد.

بحران قره‌باغ که در فوریه سال ۱۹۸۸ تبدیل به یک جنگ ویرانگر شد و تا مارس ۱۹۹۴ ادامه یافت، در ناحیه‌ای به همین نام در جنوب جمهوری آذربایجان رخ داد. در این منطقه که عمده جمعیت آن ارمنی هستند با پشتیبانی ارمنستان و مقابله جمهوری آذربایجان یک جنگ تمام عیار شکل گرفت و حدود ۶ سال به طول انجامید که طی آن حدود ۳۵ هزار نفر کشته و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز آواره شدند.

پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش بس به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا ۶ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه مستقر شدند و تلاش برای برقراری آتش بس بین طرفین را آغاز کردند ولی در ۳۳ ماه گذشته، آتش بس بین طرفین آذری و ارمنی بار‌ها نقض شده است

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران