Web Analytics Made Easy - Statcounter

صهیونیست ها که شاهد اوج‌گیری جدید کرونا هستند دو گروه را در جوامع خود دارند که حاضر به فاصله گذاری نبوده، ابزاری برای رسیدن به منافع گروهی و حزبی حاکمان هستند لذا این دو گروه موجبات نگرانی جامعه صهیونیستی در این روزهای بحرانی کرونا شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با آغاز شیوع جدید کرونا در بیشتر کشورهای جهان، رژیم صهیونیستی نیز با این پدیده مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در صهیونیست‌ها برای 3 هفته متوالی تمامی مکان‌های عمومی را تعطیل کرده‌اند اما دو دسته از گروه‌های حاضر در جامعه صهیونیستی مانع اصلی برای اقدامات کابینه نتانیاهو محسوب شده، بر خلاف انتظاری که از اقدامات انجام شده می‌رود در حال توسعه شیوع کرونا در جامعه رژیم صهیونیستی هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تندروهای مذهبی 

صهیونیست‌های تندرو که در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان «اُلترا اُرتُدوکس» یا «حریدی» شناخته می‌شوند یکی از گروه‌هایی هستند که موجب نگرانی جامعه صهیونیستی در دوره شیوع کرونا هستند. «حریدی» ها یا همان « اُلترا اُرتُدوکس» ها دارای عقاید و منش خاصی هستند که همین منش، موجب نگرانی صهیونیست های دیگر شده است. حریدی‌ها همان گروهی هستند که دارای مدارس مذهبی وسیع و بزرگ بوده، تعداد قابل توجهی طلبه مذهبی را در این مدارس آموزش می دهند. در این مدارس که جمعیت قابل توجهی از طلاب مذهبی حضور دارند اقدامات جمعی و گروهی بیشتر فعالیت‌های آنها در بر می‌گیرد.

برگزاری مراسم مذهبی جمعی، تحصیل در محل‌های پر از جمعیت با حضور طلاب مذهبی و رفت‌وآمدهای مستمر 3 دسته از اقداماتی است که تمام عملکرد حریدی ها را در بر می‌گیرد.

برخلاف دیگر جوامع و گروه‌های حاضر در رژیم صهیونیستی – که فعالیت‌های جمعی خود را کاهش داده، یا متوقف کرده‌اند- حریدی‌ها بدون اندکی تفاوت در عملکرد، به همان صورت گذشته فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند. آن هم فعالیت‌هایی که در قالب‌های جمعی انجام می‌شود. حتی درس خواندن در مدارس حریدی در فضاهای بسته و در کنار یکدیگر صورت می‌گیرد.

حریدی‌ها در این مسیر تنها با به کارگیری برخی تمهیدات فردی مثل استفاده از ماسک، ایجاد حائل در فواصل کوتاه بین افراد برای فاصله‌گذاری و به کارگیری مواد ضد عفونی کننده علیه کرونا دست به اقدام زده‌اند و مهمترین اقدام در این مسیر را که جلوگیری از تجمع و حضور در مجامع پرجمعیت است به هیچ وجه رعایت نمی کنند. همین امر موجب شده تعداد قابل توجهی از مبتلایان به کرونا از میان حریدی‌ها باشد. هرچند کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل هراسی که از اقدمات انتقام آمیز این قشر افراطی دارد هیچ گاه آمار تفکیکی از مبتلایان فرقه‌های مختلف را ارائه نمی‌کند، اما تعداد حریدی‌های بستری شده در بیمارستان در جامعه صهیونیستی به طور آشکاری بیشتر از سایر گروه‌ها است و این مسئله در رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نوعی منعکس شده است.

به عنوان مثال روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز یکشنبه نوشت: جامعه حریدی‌ها از بیشترین آسیب دیدگان به کوید 19 برخوردار است که شهرهایی که اکثریت حریدی دارند همگی شهرهایی با وضعیت قرمز هستند. این روزنامه با ارائه آماری نوشت: آخرین داده نشان می‌دهد 514 نفر از 817 بیماری که به تازگی در میان حریدی‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند سن شان زیر 26 سال است که احتمالاً این افراد در مراسم مذهبی «یشیوا» یا سایر نهادهای مذهبی آلوده شده‌اند.

نگرانی جامعه صهیونیست‌ها از حریدی‌ها و ارتدوکس‌ها

همان گونه که در بالا اشاره شد نوع عملکرد حریدی‌ها و ارتدکس‌ها به گونه‌ای است که به دلیل عدم رعایت فاصله‌های فردی و اجتماعی، بیشترین مبتلا به کرونا را در جامعه صهیونیستی دارند اما علاوه بر نوع عملکرد کلی این گروه، وضعیتی که طی روزهای آینده آنها در جامعه صهیونیستی رقم خواهند زد نگرانی مقطعی برای دوره کنونی را بیشتر کرده است. بر اساس تعطیلات مدارس مذهبی حریدی‌ها آنها طی تعطیلات عید کیپور که این ایام آغاز می‌شود در میان محدودیت‌های اعمال شده دولت برای یک دوره 40 روزه به خانه‌های خود خواهند رفت.

از یک سو تعداد بالای مبتلایان و از سوی دیگر احتمال انتقال بیماری توسط افراد ناقل غیر بیمار به شدت مقامات بهداشتی رژیم صهیونیستی و جامعه صهیونیستی را نگران کرده است. زیرا در مجموعه‌ای که بیشترین مبتلا به کرونا را در خود دارد با انتشار افراد این جامعه در کل جامعه، بیشترین انتشار اتفاق خواهد افتاد و احتمالاً پس از این ایام شاهد انتشار وسیع بیماری در جامعه صهیونیستی خواهیم بود.

این در حالی است که در تمامی جوامع اسلامی تمامی گروه‌های مذهبی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به شدت مانع شیوع بیماری شده، کمترین میزان مبتلا به بیماری را در خود دارند.

معترضان نتانیاهو

غیر از حریدی‌های افراطی و ارتدوکس‌های تندرو گروه دیگری که در مقطع حاضر در حال انتشار کوید19 در سرزمین‌های اشغالی هستند کسانی هستند که در اعتراض به نتانیاهو، تجمع‌های خود کاهش نداده‌اند.

از 3 ماه قبل تاکنون گروهی از مخالفان نتانیاهو به طور مستمر مقابل منزل نتانیاهو و مقر نخست وزیری اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی می‌کنند. این اعتراضات در ابتدا به طور روزانه و در ساعت 17 در مکان‌های نامبرده برگزار شده، در حال توسعه به دیگر شهرهای فلسطین اشغالی هم بود. اما به مرور با افول روبرو شد و در حال حاضر هر یکشنبه برگزار می‌شود.

رسانه‌های رژیم اسرائیل|از ادامه تظاهرات و تشدید فشارهای داخلی علیه نتانیاهو تا افزایش آمار مبتلایان به کرونارژیم اسرائیل| از اوضاع فلاکت‌بار صهیونیست‌ها به سبب کرونا تا پروژه «قلعه داوود» و اعتراضات فزاینده علیه نتانیاهو

حضور جمعی کثیری از معترضان در یک نقطه تجمعی نسبتاً کوچک هرچند با استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده همراه باشد به دلیل عدم رعایت فاصله‌های فردی موجب شیوع کوید19 می‌شود. این امر که با اصرار معترضان و حمایت برخی از گروه‌های معارض سیاسی در حال استمرار است و به نظر می‌رسد تا رسیدن به نتیجه‌ای حداقلی قطع نشود. این به معنای آن است که این تجمع تا زمانی که پایان آن مشخص نیست، یکی از مکان‌های شیوع کرونا و محل نگرانی جامعه صهیونیستی خواهد بود.

این جایگاه با وجود شیوع وسیعی که در جامعه صهیونیستی به وجود آورده، از سوی مخالفان دولت نتانیاهو به منظور پایین کشیدن نتانیاهو مورد بهره برداری قرار می گیرد و نتانیاهو و تیم همراه وی نیز با استمرار آن از آن به عنوان سوپاپ اطمینان جهت تخلیه احساسات ضد کابینه و نتانیاهو استفاده می‌کنند. معنای این دو نوع بخورد آن است که هر دو جناح حاکم و اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی در میان بحران کرونا در اندیشه رسیدن به منافع حزبی و گروهی خود هستند و برای زندگی انسان‌هایی که با وعده‌های رنگین و جعلی به فلسطین آورده شده‌اند ارزشی قائل نیستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو ویروس کرونا اسرائیل بنیامین نتانیاهو ویروس کرونا اسرائیل جامعه صهیونیستی رژیم صهیونیستی صهیونیست ها حریدی ها شده اند گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر این اساس حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه روستاها و خانه‌های جنوب لبنان رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز یکشنبه ساختمانی را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی که محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، هدف گرفته و به صورت مستقیم مورد اصابت قرار داده‌اند.

همچنین رزمندگان حزب‌الله لبنان موفق شدند ساعت ۱۸ عصر امروز یکشنبه موضع نظامی صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار بدهند.

پیش از این نیز اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

بر این اساس با احتساب دو عملیات جدید حزب‌الله لبنان، شمار عملیات‌های رزمندگان مقاومت اسلامی علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی طی روز جاری به ۴ عملیات می‌رسد.

کد خبر 6091486

دیگر خبرها

  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست