Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخشنده گفت: بخش مراقبت‌های دارویی در بیمارستان‌های آموزشی ابن سینای فرشچیان و شهید بهشتی همدان افتتاح می شود.

«کتایون درخشنده» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در همدان گفت: چرخه بهداشت و درمان در داخل بیمارستان و با بستری‌شدن طولانی بیمار و یا با یک معاینه ساده پزشکی، با دارو و داروخانه تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشکده داروسازی همدان افزود: داروساز در چرخه درمان نقش تکمیل‌کننده را دارد و اگر داروساز نباشد، این چرخه معیوب خواهد بود و مشکلات متعددی در مسیر درمان بیماران پیش می‌آید.

 

وی بیان کرد: مهمترین نقش در درمان بیماران را دارو و داروساز برعهده دارد و در صورت عدم وجود این دو عامل، نقص بزرگی در سیستم بهداشتی و درمانی به‌ وجود می‌آید در این راستا مسئولان ارشد حوزه بهداشت و درمان نگاه ویژه‌ای به جایگاه داروساز در نظام سلامت دارند.

 

وی دارو را یک کالای استراتژیک و خدمات دارویی را نیز خدماتی استراتژِیک دانست و گفت: نقش دارو در تمام مراحل تشخیص، پیشگیری و درمان غیرقابل انکار است و دارای اهمیت زیادی است.

 

درخشنده افزود: بنابراین نقش‌آفرینی متخصصان رشته داروسازی در مراحل مختلف به‌کارگیری و توقف مصرف می‌تواند به بهبود خدمات نظام سلامت کمک به سزایی داشته باشد.

 

وی بر جایگاه و نقش داروساز در چرخه درمان تاکید کرد چراکه سیر درمان بیماری اشخاص در انتها به‌دست داروساز به کمال می‌رسد و باید داروسازان اخلاق در داروسازی را به طور کامل رعایت کنند.

 

رئیس دانشکده داروسازی همدان گفت: دانشکده همدان ظرفیت توسعه رشته‌های داروسازی در مقاطع تحصیلی تخصصی را دارد و به تربیت دانشجو می‌پردازد.

 

درخشنده ادامه داد: برگزاری مراسم‌هایی همچون سالگرد تاسیس دانشکده داروسازی، روز کارمند و برپایی مراسمات فرهنگی و مذهبی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این دانشکده به شمار می‌روند.

 

وی همچنین بیان داشت: امسال در هفته داروسازی، 3 تن از اساتید به عنوان داروسازان نمونه استانی و 4 تن به عنوان داروساز نمونه دانشگاهی نیز معرفی شدند.

 

وی در ادامه ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای دانشجویان رشته داروسازی افزود: تلاش و همت مضاعف جهت پیشبرد اهداف این دانش، توسط دانشجویان بسیار مهم و قابل توجه است.

 

وی از فعالیت رشته‌های داروسازی در استان سخن گفت و اظهار کرد: در حال حاضر مقطع دکتری حرفه‌ای داروسازی و دو رشته تحصیلات تکمیلی سم‌شناسی و شیمی دارویی در همدان فعال است.

 

وی با بیان اینکه دکتری حرفه‌ای از سال ۸۹ در این دانشکده فعال شده است،‌ گفت: 360 دانشجوی ایرانی و 70 دانشجوی خارجی از کشور کردستان عراق و پاکستان در دانشکده داروسازی همدان تحصیل می‌کنند.

 

رئیس دانشکده داروسازی همدان با اشاره به تحصیل ۲۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این در دانشکده افزود: هفت پرونده در خصوص ورود رشته‌ مقاطع  ph.D دست اقدام داریم و به دنبال ورود رشته ph.D نانوتکنولوژی دارویی، سم‌شناسی و بیوتکنولوژی دارویی در دانشکده هستیم.

 

وی با اشاره به وضعیت دانشکده داروسازی همدان در کشور گفت: با وجود اینکه دانشکده جوان است و از سال ۸۹ با ۱۹ دانشجو از طبقه فوقانی دانشکده دندانپزشکی شروع به فعالیت کرده و اکنون دارای 8 هزار مترمربع مساحت با 19 آزمایشگاه تحقیقاتی با ۲۵ هیات علمی و انواع کتاب در رشته داروسازی به زبان فارسی و لاتین است.

 

درخشنده از فعالیت دانشکده داروسازی در رشته های داروسازی صنعتی، ‌بیوتکنولويی دارویی، ‌داروسازی بالینی و گروه گیاهان دارویی خبرداد و بیان داشت: تاسیس دانشکده داروسازی در استان همدان از نقاط قوتی است که شرکت‌های داروسازی بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند و این صنعت را گسترش دهند.

 

وی با بیان اینکه بخش مراقبت‌های دارویی در بیمارستان‌های آموزشی استان همدان به بهره برداری می‌رسد، گفت:‌ بیمارستان فرشچیان سینا و شهید بهشتی از جمله بیمارستان‌های آموزشی همدان که در زمینه دارویی و مشاوره تخصصصی فعالیت خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: داروخانه تخصصی و فوق تخصصی دانشکده علوم پزشکی همدان به عنوان تنها داروخانه‌ای آموزشی سطح شهر به بیماران صعب العلاج خدمات ارائه می دهد.

 

رئیس دانشکده داروسازی همدان درباره وضعیت داروهای مورد استفاده و اعلام شده توسط پروتکل‌های بهداشتی در استان همدان اظهار کرد: داروهای توصیه شده در دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به میزان نیاز در استان همدان وجود داشته و کمبودی در این زمینه در استان حس نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه 40 هزار لیتر مواد ضدعفونی نیز تهیه و در بیمارستان‌ها توزیع شده است، گفت:‌ همچنین داروهای مطرح شده در پروتکل وزارت بهداشت برای بیماران کرونایی به میزان نیاز در تمام بیمارستان‌های استان همدان توزیع شده است.

 

وی درباره داروهایی که در فضای مجازی برای درمان کووید ۱۹ معرفی می‌شوند، اعلام کرد: هر گونه تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی نه تنها برای بیماری کرونا بلکه برای تمامی بیماری‌ها ممنوع بوده و مجوزی برای فروش اینترنتی دارو صادر نشده است.

 

درخشنده، دانشکده داروسازی استان همدان را به عنوان یک ظرفیت ارزشمند دانست و اظهار داشت: استان همدان فعالیت خود را با کارخانه‌های هگمتان داروی غرب، فاران شیمی، اکسیر و سبحان در زمینه صنعت داروسازی آغاز کرده است و خوشبختانه در چند سال گذشته در استان همدان صنعت داروسازی پیشرفت چشمگیری داشته است و توانسته است جایگاه مناسبی را در کشور کسب نماید.

 

وی از راه اندازی رشته داروسازی در مقطع تحصیلی دکترای داروسازی خبرداد و ابراز داشت: این در حالیست که اتفاقات بزرگی در آن از لحاظ پژوهشی و آموزشی رخ داده خواهد داد.

 

وی افزود: با تعداد فارغ التحصیلانی که در استان همدان وجود دارد لازم است به این نکته توجه شود که نیاز است صنعت داروسازی در استان گسترش یابد تا هم از ظرفیت داروسازان فارغ‌التحصیل استفاده شود و هم اینکه با اشتغال‌زایی کمک شایانی به کشور در راستای تولید دارو شود.

 

وی گفت: خوشبختانه داروهایی که در کارخانه‌های تولید داروی استان همدان تولید می‌شود نسبت به موارد مشابهی که وجود داشته است، از کیفیت بهتری برخوردار بوده است که افتخاری برای سربلندی استان همدان است.

 

وی خاطرنشان کرد: استقرار دانشکده داروسازی کمک بزرگی به صنعت داروسازی استان همدان است و آزمایشگاه دانشکده داروسازی استان همدان موقعیت خوبی را برای استان ایجاد کرده است و قابلیت آنالیز دارو‌ها را دارد و بسیاری از مراکز از این آزمایشگاه جهت آنالیز داروهای تولیدی خود استفاده می‌کنند و تاییدیه می‌گیرند.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: علوم پزشکی همدان ویروس کرونا بیمارستان های آموزشی بیمارستان ها استان همدان رشته داروسازی صنعت داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود