Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:27:12 GMT

کمک 23 میلیارد تومانی خیرین به نیازمندان زنجانی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۸۹۸۶

کمک 23 میلیارد تومانی خیرین به نیازمندان زنجانی

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به خدمات این نهاد در ایام کرونایی اشاره و اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا در بین مددجویان، بیش از ۱۷ میلیارد تومان بسته‌ معیشتی و سایر ملزومات بهداشتی  مساعدت شده است.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان است، افزود: کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست، بلکه هنر کمیته امداد خلق فرصت‌های شغلی برای خانواده‌های مورد حمایت، جلوگیری از رسوب و انباشت فقر، انسان‌پروری به‌ جای فقیرپروری و توانمندسازی بجای توان‌دهی برای جامعه هدف و خروج توانمند آنان از برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از رویکردهای کمیته امداد آوردن مردم به صحنه کارگزاری و اجتماع‌محور کردن فقرزدایی  با ایجاد مراکز نیکوکاری دانست و افزود: تاکنون بیش از ۱۱۲ مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری بیش از ۲۳ میلیارد تومان کمک‌ مردمی توسط این مراکز جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع ‌شده است که نمونه بارز آن تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، طبخ و توزیع غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مرحله دوم رزمایش ایران همدل است.

صفری با اشاره به اینکه در سال گذشته 3 هزار و ۶۹۵ فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی بالغ‌ بر۸۷ میلیارد و 500 میلیون تومان ایجاد شده است، افزود: امسال هدف‌گذاری شده است 3 هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی جدید با اعتباری قریب به ۱۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان زیرپوشش  و سایر اقشار نیازمند ایجاد شود.

صفری تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از راه‌های توانمندسازی مددجویان مورد حمایت عنوان کرد و گفت: از سال گذشته برای احداث، خرید و تعمیرات دو هزار و 234 قلم خدمت مسکن به مددجویان مورد حمایت استان ۱۶ میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است که ۱۳۶ واحد از آنها احداث  بوده است.

وی با بیان اینکه خدمات این نهاد در استان به گروه‌های مختلف مورد حمایت به‌ صورت متنوع ارائه می‌شود، تصریح کرد: قریب به ۲۹ هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر ۵۷ هزار نفر مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات این نهاد بهره‌مند‌ است.

صفری با بیان اینکه بیش از 3 هزار و ۴۰۰ نفر از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان را ایتام و فرزندان محسنین تشکیل می‌دهند، افزود: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی میانگین سرانه ماهیانه دریافتی فرزندان ایتام مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل کمک حامیان و خیران در پایان پنج‌ماهه امسال به ۷۹۰ هزار تومان و میانگین سرانه فرزندان محسنین به ۲۹۰ هزار تومان افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان خانواده مدیرکل کمیته امداد زنجان محسنین کمیته امداد میلیارد تومان استان زنجان مورد حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت‌های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی‌های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی افزود: در این راستا اولین جشنواره ورزش‌های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه‌های هدف را به دنبال داشت.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

خدابنده لو گفت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می‌کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس (آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان