Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری اصفهان گفت: با وضع موجود به طور کلی موجودیت دفاتر خدمات مسافرتی زیر سوال خواهد رفت و تا آخر سال چیزی از رسته دفاتر خدمات مسافرتی در صنعت گردشگری باقی نخواهد ماند.

محمدحسن ظریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری نمی‌توان هفته جهانی گردشگری را تبریک گفت، زیرا روزانه با دفاتری که پس از سال‌ها فعالیت تصمیم به تعطیلی گرفته‌اند مواجه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط جای افسوس دارد، توقعی نیست که کسی جلوی شیوع ویروس کرونا بیاستند؛ اما حداقل کمک‌هایی را می‌توانستند انجام دهند که یک دفتر خدمات گردشگری پس از ۲۵ سال فعالیت، خود را تعلیق نکند.

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان ادامه داد: هرچند اصل قول و قرارهایی که داده شد دردی را از صنعت گردشگری دوا نمی‌کرد، اما متأسفانه در تحقق همان‌ها هم سلیقه‌ای و گزینشی عمل شد. بسیاری از دفاتر خدمات گردشگری مجبور به تعدیل نیرو و در نتیجه تعداد بسیاری از نیروی‌های شاغل بیکار شدند.

وی با بیان اینکه "شیوع ویروس کرونا برای دفاتر خدمات گردشگری مانند یک دو ماراتن بود" خاطرنشان کرد: در ابتدا سعی کردیم نفس‌ها را نگه داریم، اما هرچه پیش می‌رویم شرایط سخت‌تر و بدتر می‌شود. با وضع موجود به طور کلی موجودیت دفاتر خدمات مسافرتی زیر سوال خواهد رفت و تا آخر سال چیزی از رسته دفاتر خدمات مسافرتی در صنعت گردشگری باقی نخواهد ماند.

ظریفی گفت: با نمایندگان مجلس و بخش‌های دولتی جلسات مختلفی را برگزار کردیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. تا چند روز دیگر هم اداره دارایی و سازمان تأمین اجتماعی مطالبات خود را درخواست می‌کنند و این در حالی است که دفاتر خدمات گردشگری از اسفندماه سال گذشته تا کنون هیچ فعالیتی نداشته‌اند.

وی با اشاره به نقش دولت در مدیریت بحران گردشگری تاکید کرد: توقع زیادی از دولت نداشتیم، حداقل توقع ما حل مشکلاتی است که بخش‌های دولتی ایجاد کرده‌اند و خود بدنه دولت به راحتی می‌تواند آن‌ها حل کند. متأسفانه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفت و بیشترین فشار از سوی نهادهای دولتی وارد می‌شود.

ظریفی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ دفتر خدمات سفر در اصفهان فعالیت‌های خود را تعلیق کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها دفاتر با سابقه و معتبری بودند که سابقه‌ای بیشتر از ۱۰ سال داشتند.

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری اصفهان درباره تصریح کرد: پس از انقلاب صنعتی در اروپا صنایع کوچک حذف و یا جذب صنایع بزرگ شدند. در بحران کرونا این اتفاق برای دفاتر خدمات مسافرتی نیز رخ می‌دهد، در حال حاضر دفاتر کوچک جذب دفاتر بزرگ شده‌اند. این اتفاق اصلاً به صلاح صنعت گردشگری کشور نیست و باید تنوع در دفاتر وجود داشته باشد، زیرا در غیر این صورت انحصار وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به تلاقی هفته گردشگری و هفته دفاع مقدس تاکید کرد: همانطور که دولت، مردم و نظام هفته دفاع مقدس را تجلیل و تکریم می‌کنند تا خاطرات آن زنده بماند؛ الان هم صنعت گردشگری نیاز به یک نگاه جهادی دارد. دولت‌مردان و مسئولان ما در مورد گردشگری صحبت‌های بسیاری می‌کنند، اما یا باید برای حل مشکلات وارد میدان شوند و یا صنعت گردشگری به صورت کامل به بخش خصوصی بسپارند و هیچ اظهار نظری هم در این قصه نکنند. اگر این اتفاق بیافتد و اجازه دهند گردشگری خودش راه خودش را پیدا کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر 446931

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری جاذبه های گردشگری سفر مسافران وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دفاتر خدمات مسافرتی دفاتر خدمات گردشگری صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال

تیم هندبال صنعت مس کرمان در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر جشن قهرمانی گرفت.

به گزارش ایسنا، در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و ۴۰ امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

صنعت مس کرمان در این هفته با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود با نتیجه ۳۲ بر ۲۴، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

صنعت مس با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است. 

سایر رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال در حال برگزاری است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد
  • قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • میمند شهر ملی شیشه گری