Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز رضایی، معاون فنی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اضافه شدن چهار دستگاه ربات آتش نشان به این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهروز رضایی، معاون فنی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، گفت: با همکاری ارتش ایران ربات هایی برای استفاده در عملیات ها طراحی شده که یک دستگاه آن تحویل داده شده و چند دستگاه دیگر در حال مونتاژ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ربات ها می توانند در محل حریقی که حضور آتش نشانان دشوار است و کانون حریق دست‌نیافتنی است، حضور پیدا کنند. آن ها با حمل لوله های آتش نشانی و مواد اطفایی به کانون حریق نزدیک خواهند شد.

رضایی افزود: این ربات ها به دوربین مجهز هستند که به ما اطلاعات می دهند و قدرت اطفایی بسیاری نیز دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: این اقدام با همکاری نیروی زمینی ارتش انجام شده است و این تعامل همچنان ادامه دارد.

معاون فنی و توسعه آتش نشانی تهران ادامه داد: این ربات ها تست های لازم را گذراندند و رونمایی های لازم هم از آن ها انجام شد، نشان دادیم که قدرت عملیاتی بسیار بالایی دارند و به زودی به نیروهای عملیات تحویل داده خواهند شد.

به گفته وی قرار است که در مرحله اول چهار دستگاه ربات به تجهیزات آتش نشانی تهران اضافه شود.

رضایی همچنین گفت: اقدامات برای ساخت چند دستگاه خودروی حمل تجهیزات هم با همکاری ارتش انجام شد که برای اطفای حریق های صعب العبور در کوهستان ها، حریق های جنگل و فضای سبز کاربرد دارند تا جهت رسیدن به تجهیزات به مناطق صعب‌العبور کمک کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038qN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ربات آتش نشان آتش نشانی ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ گفت: در پی اعلام حریق در یک باب مغازه در چهارراه دروازه فارسان، کارکنان آتش نشانی به سرعت برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند.
وی افزود: شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و با تلاش ماموران آتش نشانی بالاخره حریق مهار شد.

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها