Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@16:29:24 GMT

آتش‌نشانی تنها عشق و خدمت به خلق است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۳۶۴

آتش‌نشانی تنها عشق و خدمت به خلق است

به گزارش ایرنا، همزمان با هفتم مهرماه مصادف با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، آیین گرامیداشت این روز دوشنبه شب با حضور مسئولان شهرستانی و شهر دماوند در ساختمان مرکزی آتش نشانی این شهر برگزار و به پاس زحمات ارزشمند آتش‌نشانان، آیین تجلیل از آنان برگزار شد.

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم با بیان اینکه آتش‌نشانان با ایثارگری روزهایی برای مردم رقم زدند که نمادی از ایثار است، اظهار داشت: دفاع مقدس در دوره‌ای از تاریخ توسط مردان و زنان این مرز ‌و بوم اتفاق افتاد و اکنون دفاع از جان، ناموس و مال مردم به گونه ای دیگر توسط آتش‌نشانان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اقدامات خوبی به لحاظ ارتقای امکانات آتش‌نشانی‌ها انجام دادند و حضور آتش‌نشانان در کنار دستگاه‌های اجرایی، کمک بسزایی در مدیریت آتش سوزی‌ها در مراتع داشته است.

حیدری با بیان اینکه شهروندان با رعایت نکات ایمنی می‌توانند میزان ریسک‌پذیری کار آتش‌نشانان را کاهش دهند، گفت: نظارت بر نحوه اجرای صحیح نکات فنی در ساخت و سازها و رعایت نکات ایمنی، کار آتش‌نشانان را آسان‌تر می‌کند و لازمه آن، احساس مسئولیت بیشتر توسط مراجع مرتبط است.

ارتقا جایگاه آتش نشانان دربین مردم ضروری است

شهردار دماوند گفت: آتش نشانان فرشته های نجاتی هستند که از جان و مال خود می گذرند تا حافظ جان و مال دیگران باشند و نباید این جایگاه در اذهان عمومی تضعیف و تخریب شود.

عباس صفری نیز در این مراسم اظهار داشت: روز آتش نشانی و ایمنی یادآور ایثارگری و جوانمردی شهدای آتش نشان سال ۵۹ در پالایشگاه آبادان است که جا دارد یاد و خاطره آنان و دیگر شهدای آتش نشان را گرامی بداریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه آتش نشان و تقدیر و تشکر از خدمات آنان، افزود: هفتم مهر ماه علاوه بر روز آتش نشان، بعنوان روز ایمنی نیز معرفی شده است که برگرفته از اهمیت آموزش با هدف ارتقا سطح آگاهی مردم در زمان وقوع حادثه و بلایای طبیعی و غیرطبیعی است که می تواند کمک بسزایی نیز به آتش نشانان و نیروهای امدادی نماید.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: یک آتش نشان در زمان مواجهه با حریق، با ۱۱ نوع حادثه روبرو است چراکه علاوه بر حفظ جان شهروندان، باید حافظ سرمایه های ملی و اموال عمومی نیز باشد.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط کنونی حوزه آتش نشانی شهر دماوند، بیان داشت: یکی از موضوعات مهم در حوزه آتش نشانی دماوند، کمبود نیرو در این بخش است که با توجه به اهمیت حوزه آتش نشانی و نجات جان افراد، این مهم در حال پیگیری می باشد.

وی به تامین امکانات کافی برای این حوزه اشاره کرد و گفت: هم اکنون دماوند یک ایستگاه آتش نشانی دارد و ساختمان مرکزی آن نیز در حال اتمام بوده و در دهه فجر بهره برداری می شود؛ ساختمان آتش نشانی منطقه مشا نیز سه سالی است افتتاح شده ولی به دلیل کمبود نیرو به مرحله بهره برداری نرسیده است.

صفری با اشاره به اینکه با تامین نیرو، قطعا احداث آتش نشانی در مسکن مهر منطقه گیلاوند نیز در دستور کار قرار می گیرد، تصریح کرد: شهر دماوند با وجود آنکه ۵۰هزار نفر جمعیت دارد ولی حدود ۴۵۰۰ هکتار وسعت جغرافیایی این منطقه است که سرویس دهی و خدمات رسانی را با مشکل مواجه کرده که لازم است با تامین نیرو و امکانات، مطالبات مردم را بیش از گذشته پاسخگو باشیم.

وی همچنین با اشاره به تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در بخش آتش نشانی، افزود: خوشبختانه طی سالهای اخیر در این بخش موفق بوده ایم و مابقی تجهیزات مورد نیاز و برخی کاستی ها نیز با وجود شرایط سخت اقتصادی، در دستور کار بوده و محقق خواهد شد.

شهردار دماوند گفت: یکی از موضوعات حاضر اهمیت در حوزه آتش نشانی شهر دماوند، نارضایتی مردم نسبت به عملکرد این حوزه است که چرا در عملیات های اخیر حضور به موقع و آمادگی کافی نداشته اند در حالی که تمامی این عملیات ها به خوبی انجام شد و با آمادگی کافی در صحنه حضور داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: در ذهن مردم آتش نشان یک فرشته نجات است که از جان و مال خود برای نجات دیگران می گذرد و حیف است که این عنوان و این جایگاه ارزشمند با ذهنیت های اشتباه خدشه دار شود.

همزمان با گرامیداشت هفتم مهرماه، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر دماوند، مانور خودرویی در سطح شهر، رونمایی از تجهیزات جدید امدادی آتش نشانی و اعطای درجه به آتش نشانان انجام و با اهدای لوح تقدیر از آنان تقدیر شد.

همچنین طی آیین های جداگانه از نیروهای خدوم آتش نشانی شهرهای آبعلی، رودهن، آبسرد و کیلان نیز تجلیل به عمل آمد.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها آتش نشانی شهرستان دماوند روز آتش نشانی و ایمنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شهرستان دماوند روز آتش نشانی و ایمنی آتش نشانی شهرستان دماوند روز آتش نشانی و ایمنی اخبار کنکور شهرستان دماوند حوزه آتش نشانی آتش نشانی شهر روز آتش نشان آتش نشانی آتش نشانان شهر دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر خواهد بود، گفت: کاربردی کردن میز خدمت برای عموم باید مورد توجه قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،  آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار قاضی‌زاده هاشمیف رئیس بنیاد شهید کشور با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا توفیق است، اظهار داشت: باید به خانواده‌های شهدا سرکشی کرد و در این سرکشی‌ها مشکلات آن‌ها شنیده می‌شود و این دیدن و تفقد از این خانواده‌ها برکات معنوی دارد.

وی با اشاره به استقرار میز خدمت‌ برای خدمات‌رسانی تصریح کرد: اگر در میز خدمت جواب مثبت ارائه می‌شود، باید دید چرا مراجعین در ادارات پاسخ مثبت نمی‌گیرند؟ و باید آمار درستی از میز خدمت‌ها داشته باشیم و میز خدمت برای بهره عموم مردم کاربردی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه تصریح کرد: باید ببینیم چند مراجعه کننده در میز خدمت، خدمت دریافت می‌کنند و چند نفر برای بار اول و چند نفر برای بار چندم مراجعه می‌کنند.

محمدی لائینی افزود: اگر فردی  مشکلش با مراجعه در ادارات برطرف نشد و در میز خدمت مصلی حل شود، پس میزخدمت می‌تواند در ایجاد انگیزه در مسئولان موثر باشد.

وی گفت: میزهای خدمت باید در ملاعام گذاشته شود و میز خدمت‌هایی که در ادارات وجود دارد فعال و کارآمد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند