Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر بابایی مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در هفته‌های گذشته آمار استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بعضی از شهر‌های مازندران حدود ۹۰ درصد بود، گفت: متاسفانه در یک هفته اخیر کاهشی را در استفاده از ماسک و شیوه نامه‌های بهداشتی در استان شاهد هستیم که نگرانی‌ها را برای اوج گیری مجدد ویروس کرونا افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:با نزدیک شدن به فصل سرما بیماری‌های ویروسی دیگری نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی هم در راه است که این مسئله نگران ما را دوچندان کرده است.
او با بیان اینکه مازندران همچنان در وضعیت قرمز است، گفت: توصیه و تاکید ما این است که مردم حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را انجام دهند که خود علاوه بر جلوگیری از ابتلا به کرونا از بیماری‌های ویروسی دیگر مثل آنفولانزا و سرماخوردگی نیز پیشگیری می‌کند.
دکتر بابایی گفت:هر چه ارتباط افراد کمتر باشد انتقال این ویروس‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه فرد در امنیت بیشتری خواهد بود.
او درباره واکسن آنفولانزا نیز افزود: همه نیاز به تزریق این واکسن ندارند، از یه طرف ما به دلایل مختلف محدودیت واکسن را نیز داریم.
دکتر بابایی گفت:دستورالعملی از طرف وزارت بهداشت برای این واکسن ابلاغ شده که توزیع آن اولویت بندی شده است و ما باید طبق آن عمل کنیم.
مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مازندران افزود:افرادی که در معرض خطر هستند در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند و افراد سالم نیازی به تزریق این واکسن ندارند و همین استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند تا ۸۰ درصد از این بیماری پیشگیری کند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی مازندران شیوه نامه های بهداشتی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامپور کارشناس هواشناسی استان افزود: امروز به تدریج شاهد کاهش ناپایداری هوا بوده و از فردا تا سه شنبه آینده جو پایداری  همراه با افزایش دما در استان پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد با افزایش پایداری هوا درمدت یاد شده بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی استان تا ۳۰ درجه افزایش خواهد یافت.

غلامپور گفت: بیشترین بارندگی ها در میاندرود با ۱۲۰ و سوخته سرای سوادکوه ۷۰ میلی‌متر گزارش شد.

وی تاکید کرد: دریا امروز مواج و برای فعالیت های دریایی نامناسب است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی





 

دیگر خبرها

  • آفتاب گرم بهاری در مازندران
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • پایداری هوا در مازندران
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده