Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:42:05 GMT

تخصیص گرنت برای انتشار ۷ کتاب دفاع‌مقدسی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۵۵۴

تخصیص گرنت برای انتشار ۷ کتاب دفاع‌مقدسی

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح «گرنت» یا طرح «حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایران در بازارهای جهانی» یکی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با رویکرد توسعه فرهنگ و ادبیات ایران در جهان از سال ۹۵ در معاونت امور فرهنگی، پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اهداف اصلی اجرای این طرح، ایجاد بازار برای کتاب‌ ایرانی و یا تقویت آن در کشورهایی است که پیش‌تر آثار نویسندگان ایرانی جایگاهی پیدا کرده بودند. در این راستا؛‌ دبیرخانه گرنت در سال گذشته ۴۳ هزار و ۳۰۰ یورو برای حمایت از ترجمه و نشر پدیدآورندگان ایران در کشورهای مختلف بودجه اختصاص داده‌است.

دبیر طرح گرنت در راستای حمایت هفت هزار و ۱۰۰ یورویی کتب در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: کتاب‌های برف سرخ نوشته سیدحسین مرتضوی کیاسری، یادت باشد به قلم محمدرسول ملاحسنی، پشت سنگر موج نوشته قاسم یاحسینی به زبان عربی در کشور لبنان ترجمه شده‌است. این کتاب‌ها در مجموع، مشمول دوهزار و ۴۰۰ یورو حمایت شده‌اند. 

علی فریدونی بیان کرد: سه ناشر خارجی دیگر این فهرست از کشور ترکیه هستند که کتاب‌های هرس نوشته نسیم مرعشی، دختر شینا به قلم بهناز ضرابی‌زاده و ترکش لغزنده اثر  آیت دولت‌شاه را پسندیده‌اند. ناشران ترکیه‌ای برای ترجمه و انتشار این کتاب‌ها در مجموع مشمول حمایت سه هزار و ۷۰۰ یورویی طرح گرنت شده‌اند. آخرین کتاب این فهرست هم به کتاب ناهید نوشته شهریار زمانی اختصاص یافت که با حمایت هزار یورویی در روسیه منتشر شده‌است.

وی اظهار داشت: دبیرخانه گرنت آمادگی لازم برای حمایت از موضوعات دفاع مقدس، ادبیات شهید و شهادت و ایثاگری را دارد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس لبنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس لبنان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»