Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای تقویت ارتباط علمی، آموزشی و فناورانه خود با دانشگاه‌های کشور چین برنامه داریم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در اولین جلسه کارگروه ایران-چین بیان کرد: برگزاری این جلسه گام مثبتی در راستای ارتباط علمی میان دو کشور ایران و چین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه افزود: در این برنامه ارتباطات بین‌المللی یکی از محور‌های اصلی بوده که از جهات مختلف برای دانشگاه حائز اهمیت است. این دانشگاه طی سال‌های گذشته در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی رشد خوبی داشته است و در حال حاضر در چهار رتبه‌بندی معتبر که مورد تأیید وزارت علوم است نیز حضور دارد. این درحالی است که در مقطعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها در یک رتبه‌بندی بین‌المللی حضور داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در رتبه‌های ۳۰۰ تا ۶۰۰ قرار دارد و هرساله رتبه دانشگاه ارتقا می‌یابد. همچنین این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور براساس اعلام رتبه‌بندی‌های بین المللی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است؛ این دانشگاه در حوزه مقالات و ارجاعات نیز جایگاه خوبی را کسب کرده و براساس رتبه‌بندی کیو اس این دانشگاه رتبه ۱۷ را در حوزه ارجاعات دارد.

معتمدی خاطرنشان کرد: ضعف عمده دانشگاه‌های کشور در ارتباطات بین‌المللی است که شامل جذب دانشجو خارجی، همکاری با استادان خارجی، پروژه‌های مشترک بین المللی و... است که باید تقویت شود.

ارتباطات بین‌المللی اولویت دانشگاه صنعتی امیرکبیر است

وی با بیان اینکه ارتباطات بین‌المللی اولویت دانشگاه صنعتی امیرکبیر است، گفت: فعالیت ما در حوزه بین‌الملل خوب است و جز دانشگاه‌های نادری هستیم که از چندسال گذشته معاونت بین‌الملل دانشگاه را ایجاد کردیم این درحالی است که دیگر دانشگاه‌های کشور مدیرکل بین المللی دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این دانشگاه با دانشگاه‌های کشور‌های اروپایی ارتباط خوبی دارد، افزود: لازم است برای همکاری و ارتباط علمی و آموزشی با دانشگاه‌های آسیایی نیز برنامه‌ریزی کنیم. کشور ایران با کشور چین روابط سیاسی قوی دارد، اما دانشگاه‌های این دو کشور ارتباط علمی و آموزشی کمی بایکدیگر دارند که باید این امر تقویت شود.

معتمدی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از میان کشور‌های آسیایی بیشتر با دانشگاه‌های کشور ژاپن و کره ارتباط دارد که برنامه داریم ارتباط علمی و آموزشی خود را با دانشگاه‌های کشور چین نیز افزایش دهیم. این نشست می‌تواند همکاری علمی و تحقیقاتی ما را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی خوب کشور چین تقویت کند.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: چین دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتباطات بین المللی دانشگاه های کشور رئیس دانشگاه صنعتی ارتباط علمی رتبه بندی کشور چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط مدیران با مردم

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، گفت : در راستای تحقق این شعار انتظار می‌رود حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدار‌های چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه‌ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاورد‌های بیشتری همراه باشد.

وی به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور