Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: المان‌ها می‌تواند آیینه‌ای تمام نما از هویت و فرهنگ یک شهر باشند.

به گزارش ایمنا، احمدرضا سلامی در این باره اظهار کرد: اهمیت ارتقای کیفیت بصری فضای عمومی شهرها، به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل در جذب سرمایه‌های اجتماعی و نقش هنر شهری در دمیدن روح به این فضاها و القای حس امنیت و تعلق به شهروندان بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورود هنر به عرصه فضاهای شهری موجب ارتباط بیشتر با شهروندان می‌شود، تصریح کرد: این نمادها در ایجاد فضای زیبا و هنری و خارج کردن حالت یکنواختی در سطح شهر و دمیدن روح زندگی و ایجاد نشاط در شهروندان نقش بی‌بدیلی دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: کمک به ارتقای کیفیت بصری محیط زندگی، تقویت کننده مکان و زمان، ارتباطات اجتماعی و کلامی میان انسان‌ها، تداعی کننده اصول، ارزش‌ها و عرف جامعه، کمک به تنوع و غنای شهری، ایجاد حس جهت یابی و موقعیت یابی، ارتقا سطح دلبستگی افراد به فضاها و محیط‌های شهری، ایجاد سرزندگی و نشاط و متمایز ساختن شهرها از یکدیگر را از کارکردهای المان‌های شهری برشمرد.

سلامی تصریح کرد: طراحان در سال جاری باید المان‌هایی را در نظر بگیرند که سبب انتقال هویت شهری در اذهان و در نهایت رضایتمندی شهروندان و بهبود کیفیت محیط شهری شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان ارائه طرح‌های هنرمندانه در استقبال از بهار ۱۴۰۰ طی شهریور ماه، تاکید کرد: هر هنرمند می‌تواند حداکثر با پنج اثر در این رویداد شرکت کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۵ مهر ماه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی WWW.PARKS.MASHHAD.IR مراجعه کنند، ادامه داد: طراحی احجام، سازه‌ها، مونومان های ترکیب شده با گل، طراحی گل آرایی میادین، آیلندها و لچکی‌های مهم شهری، طراحی تزئینات شهری ترکیبی، دیواری و حجمی از محورهای این فراخوان است.

کد خبر 446754

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فضاي سبز شهري پارک شهرداری مشهد کلانشهر کلانشهر مشهد المان شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود

نور الله مرادی در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور  گفت: ما معتقدیم مدیران سازمان باید قبل از آن که تخصص محیط زیست داشته باشند باید دغدغه فرهنگ داشته باشند، زبان و بیان و ضمیر مسئولان محیط زیست باید جان مایه فرهنگی داشته باشد، تاثیر فرهنگ در حفظ محیط زیست بسیار پررنگ است، گاه یک اثر سینمایی در حوزه محیط زیست بسیار اثر گذار‌تر از ساعت‌ها سخنرانی است، از این رو ما معتقدیم باید نهاد‌های خلاق فرهنگی با سازمان محیط زیست مرتبط باشند و به تقویت فرهنگ بپردازند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم بر این است سازمان محیط زیست را به جایگاه واقعی خود برسانداضافه کرد: ارتباط سازمان محیط زیست با صنعت و دانشگاه‌ها محدود بوده است، مراکز محیط زیست باید محل تولید اندیشه، دانش و جریان سازی در سطح ملی و بین المللی با دانشگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته به مقوله محیط زیست توجهی نشده یا به عنوان اولویت ثانویه به آن نگریسته می‌شد، اضافه کرد: همچنین به این موضوع در نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش توجه چندانی نمی‌شد. 

مرادی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست باید در دوران پیش دبستانی شکل بگیرد، افزود: متاسفانه کتابی که اکنون در آموزش و پرورش تالیف شده بیشتر رفع تکلیفی بوده هم اکنون مقوله محیط زیست بسیار شکننده شده است و در شرایط مناسبی قرار ندارد، هرچند اقداماتی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس سبز با تاخیر انجام شد، اما باید آن را غنیمت بدانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت