Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ پیغام فتح؛ ویژه نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس: هنرمندان کانون فرهنگی شهید چمران طی هفته دفاع مقدس در مناطق میدان هفت تیر ، میدان امام حسین، میدان خراسان، بلوار فردوس،میدان قیاسی، میدان شکوفه ،خیابان خاوران ، خیابان پیروزی ، خیابان چهارصد دستگاه ،خیابان نبرد به اجرای تئاتر خیابانی و نقّالی همراه با دمام زنی و سنج زنی و فلوت زنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدعلی جلیلی» مدیر کانون فرهنگی شهید چمران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس  گفت:برای زنده نگاه داشتن یاد شهیدان و حماسه آفرینی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، هنرمندان کانون فرهنگی شهید چمران در قالب تئاتر خیابانی و نقّالی و دمام زنی و سنج زنی و فلوت زنی  و با رعایت کامل و حفظ موارد پروتکل بهداشتی به هنرنمایی و اجرا پرداختند و با استقبال خوب مردم مواجه شد . مهرداد فرامرزی نژاد، داود جلیلی، مهتاب عسگری، ابولفضل خدایی، حسن خدایی، امیرعلی جلیلی، مسعود منصوری، رضا فقیهی از جمله هنرمندانی بودند که در این برنامه ها ایفای نقش کردند.

وی در ادامه افزود: یادآوری رشادت های هشت سال دفاع مقدس امری لازم و ضروری است مخصوصا برای نسل های جوان و نوجوان انقلاب که متاسفانه در مدارس و کتب درسی کمتر به این امر اشاره می شود و متاسفانه شاهد کمرنگ شدن یادآوری های هشت سال دفاع مقدس و شهادت طلبی و حق طلبی در کتب درسی و آموزشی هستیم که به نظرم باید بیش از پیش نسل های دهه هشتاد و نود با این ارزش ها  آشنا و برایشان تبیین شود که در قالب آثار هنری به خصوص تئاتر و نمایش این مسئله میسّر می شود.

 

جلیلی در پایان افزود: در کشورهای اروپایی به مناسبت جنگ های جهانی اوّل و دوّم و به خاطر از خودگذشتگی سربازان کشورشان بارها صدای زنگ ناقوس هایشان به صدا در می آید و در طول سال مراسم هایی برگزار می شود ولی در کشور ما آنطور که شایسته رشادت های شهیدان و جانبازان و ایثارگران و آزادگان ، به ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت پرداخته نشده و در مدارس و کتب درسی به درستی به آن پرداخته نمی شود. امیدوارم با تلاش بیشتر مسئولین و همچنین دغدغه مندان فرهنگی، شاهد آشنایی نسل جوان با این گنج معرفتی دفاع مقدّس باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کانون تئاتر شهید چمران دفاع مقدس تئاتر خیابانی نقالی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران
  • محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)