Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرج الله راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال هزار و ۵۰۲ نفر دوره توسط بخش خصوصی به فراگیران آموزش داده شد این در حالی است که پارسال در همین مدت سه هزار و ۸۵۵ نفر دوره عملکرد این بخش بوده است.

وی افزود: از مجموع این دوره ها ۹۸۳ نفر دوره مربوط به بجنورد، ۲۵۷ شیروان، ۱۳۵ اسفراین و مابقی هم در سایر شهرستان ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرونا در استان، مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای خراسان شمالی در شش ماهه اول سال جاری،   به مدت دوماه و به صورت حضوری فعالیت داشته اند و بخش مختصری از آموزش ها نیز به صورت مجازی انجام گرفته است.

راد افزود: سال گذشته ۱۶۶ مرکز بخش خصوصی در این استان فعالیت داشت که به ۱۷۵ در سال جاری ارتقا یافته است.

وی گفت: از مجموع آموزشگاه ها ۱۱۶ آموزشگاه ویژه دختران، ۱۴ آموزشگاه پسران و ۴۵ آموزشگاه نیز دو منظوره فعالیت دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۸۵۰ نفر در نیمه نخست امسال در استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را فراگرفتند که این رقم، به علت شیوع ویروس کرونا، در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد کاهش یافته است.

راد اظهار داشت: فضای بیشتر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی در چند ماه اخیر دچار ضرر و زیان شده‌اند که در این میان برخی آموزشگاه‌ها که اجاره بهای بیشتری می‌پردازند، خسارت بالاتری را متحمل شده‌اند.

وی گفت: در این مدت هشت هزار و ۳۸۵ نفر در بخش دولتی و خصوصی در آزمون شرکت کردند که پنج هزار و ۶۷ نفر قبول شدند، از مجموع شرکت کننده ها هزار و ۹۱۷ نفر در بخش خصوصی بودند.

نرخ بیکاری جمعیت فعال در تابستان امسال در خراسان شمالی، ۸.۸ درصد گزارش شده که این رقم در کشور ۱۰.۵ درصد است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی که اوایل تیرماه از نظر همه گیری کرونا، در شرایط هشدار قرار داشت، از اوایل مردادماه در ردیف استانهای قرمز کرونایی قرار گرفت و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها بجنورد کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان شمالی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان شمالی بجنورد کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان شمالی اخبار کنکور فنی و حرفه ای خراسان شمالی آموزشگاه ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند