Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تولید برق آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در حاشیه سفر وزیر نیرو به ارومیه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نیروگاه شامل سه واحد ۱۶۰ مگاواتی به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در دست احداث بوده که واحد اول بخار مجموعه هم اینک به شبکه برق سراسری وصل شد.

ابراهیم یکانی مطلق با اشاره به اینکه ۳۵۸ میلون یورو اعتبار کل طرح بخش بخار بوده که در فاز نخست ۲۱۲ میلیون یورو هزینه شده، افزود: فاز اول این نیروگاه با ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی در شهریور سنکرون (هم گام سازی) شده بود که امروز افتتاح شد و در آینده نزدیک نیز واحدهای دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از کل نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، ظرفیت اسمی آن به یک‌هزار و ۴۵۰ مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌غربی گفت: افزایش تولید برق، پاسخ‌گویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی و  امکان صدور برق به کشورهای همجوار از اهمیت نیروگاه ارومیه است.

یکانی مطلق افزود: این نیروگاه در وضعیت کنونی تحریمی کشور و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با همت و تلاش شبانه‌روزی به بهره‌برداری رسید.

 این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار بوده که واحد نخست آن امروز به طور رسمی افتتاح شد.

طی سال گذشته بیش از ۹.۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در نیروگاه‌های تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان غربی تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

از این مقدار سهم نیروگاه ترکیبی ارومیه، چهار میلیارد کیلووات ساعت، نیروگاه ترکیبی شوباد بیش از سه میلیارد کیلووات ساعت و نیروگاه ترکیبی خوی ۲ میلیارد و ۱۵۶ میلیون کیلووات ساعت و مابقی در نیروگاه گازی ارومیه تولید شده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی توسعه ایران انرژی برق ارومیه رضا اردکانیان پروندهٔ خبری رایحه ماندگار تدبیر در آذربایجان‌غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی توسعه ایران انرژی برق ارومیه رضا اردکانیان آذربایجان غربی توسعه ایران انرژی برق ارومیه رضا اردکانیان اخبار کنکور آذربایجان غربی کیلووات ساعت تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسوی گفت: عملیات آماده سازی شهرک مسکونی آذرشهر به مساحت ۱۵۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان آذربایجان شرقی در شهرستان سراب با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه مسکونی را کلید خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: با حضور وزیر راه عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی هم آغاز می‌شود.

موسوی افزود: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت یک هزار و ۸۶۵ مترمربع و کلنگ زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ مترمربع در شهر سهند از دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر و افتتاح طرح مشارکتی مجتمع تجاری باران در شعر جدید سهند با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۱ باب مغازه در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا