Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:04:41 GMT

فوت و فن های خرید میز ناهارخوری

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۰۸۸۱

فوت و فن های خرید میز ناهارخوری

بدون شک دکوراسیون هیچ خانه‌ای بدون وجود میز ناهارخوری کامل نخواهد بود، وجود این کالا به قدری در دکوراسیون امروزی اهمیت دارد که طراحان مبلمان حتی برای خانه‌های بسیار کوچک هم میزهای ناهارخوری مناسب و کم‌جا طراحی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام اثاث‌چین، از طرفی سرو غذا و پذیرایی از میهمانان هنگام صرف ناهار یا شام پشت میزناهار خوری راحت‌تر و البته لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن کوتاه قصد داریم شما را با فوت و فن‌های خرید میز ناهارخوری آشنا کنیم.

انواع میز ناهار خوری

برای این که بتوانید یک ست ناهارخوری مناسب برای منزل خود خریداری کنید باید ابتدا انواع آن را بشناسید. میزناهار خوری از نظر طراحی، مدل و جنس انواع گوناگونی دارد و همین مسئله دست شما را برای انتخاب باز خواهد گذاشت.

میزهای ناهارخوری از نظر جنس

از نظر جنس میزهای ناهارخوری معمولا چوبی هستند و غالبا با مبلمان منزل به صورت یک ست کامل به فروش می‌رسند، اما میزهایی نیز وجود دارد که از جنس ام‌دی‌اف یا فلز باشد.

حسن استفاده از میز ناهارخوری چوبی زیبایی، شکوه و گرمایی است که اصولا محصولات چوبی به دکوراسیون داخلی منازل می‌بخشند. ضمن این که این محصول کیفیت بالایی نیز دارد، اگرچه از نظر قیمت نیز ممکن است نسبت به دو نوع دیگر گرانتر باشد.

میزهای ام دی اف

میزهای ام‌دی‌اف نیز گزینه مناسبی برای ناهارخوری هستند، کیفیت این نوع میزها نیز بالا است و از نظر قیمت نسبت به میزهای چوبی مناسب‌تر هستند.

میز ناهارخوری فلزی

میزهای ناهارخوری فلزی غالبا برای محیط‌های رستورانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که هم عمر بالاتری دارند و هم تمیز کردن و مراقبت از آنها نسبت به نمونه‌های چوبی بسیار ساده‌تر است.

در صورتی که از میز ناهارخوری فلزی به طور مثال میزهای فرفوژه برای منزل استفاده کنید، می‌توانید آن را برای سال‌های سال حفظ کرده و هر از گاهی متناسب با تم رنگی منزلتان آن را رنگ آمیزی کنید.

یکی از محاسن میزهای فلزی خاصیت رنگ پذیری ساده آن است و نسبت به قیمتی که دارد بسیار بادوام است. رویه شیشه ای این میزها نیز به شما اجازه می‌دهد تا بسیار راحت‌تر آن را تمیز کرده و نگران لکه‌های باقی‌مانده از غذا روی میز نباشید.

از نظر طرح نیز ناهارخوری‌ها به انواع مستطیل، دایره، نیم‌دایره و مربع تقسیم می‌شوند، البته در حال حاضر میزهایی با طرح‌های انتزاعی نیز در بازار وجود دارد که متناسب با دکوراسیون‌های مدرن طراحی شده است.

در هر صورت یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید همین مدل و طراحی میز ناهارخوری است که البته می‌تواند متناسب با تعداد نفرات نیز تغییر کند.

برای مثال میزهای ناهارخوری ۶ یا ۱۰ نفره معمولا مستطیل شکل هستند و میزهای ۴ نفره به شکل مربع طراحی شده‌اند، اگر اهل میهمانی دادن و دورهمی‌های دوستانه هستید می‌توانید از میزهای طرح گرد استفاده کنید، چرا که قابلیت اضافه شدن چندین صندلی به تعداد نفرات در این مدل از طراحی امکان‌پذیر است اما از طرفی این مدل میزها فضای بیشتری نسبت به میزهای کلاسیک احتیاج دارند.

میز ناهارخوری نیم دایره

میزهای ناهارخوری نیم‌دایره، میزهای ناهار خوری موسوم به جزیره که به جای اوپن آشپزخانه در معماری داخلی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند، میزهای کم‌جا که صندلی‌های آنها زمانی که از آن استفاده نمی‌شود در داخل بدنه میز قرار می‌گیرند و یا میزهایی که تنها یک پایه دارند و از یک طرف به دیوار متصل می‌شوند وهمچنین میزهای ناهارخوری چند منظوره گزینه‌های مناسبی برای خانه‌های آپارتمانی و کوچک است.

نکات مهم خرید میز ناهارخوری

همان‌طور که در قسمت قبل مطالعه کردید، انتخاب میز ناهارخوری مطابق با سلیقه و امکانات منزل شما بسیار متنوع است اما نکاتی وجود دارد که توجه به آنها انتخاب را برای شما بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

. هنگام انتخاب و خرید میز ناهارخوری باید به فضایی که این کالا در منزل اشغال خواهد کرد توجه کنید، تناسب ابعاد میز و فضایی که در آن قرار می‌گیرد یکی از فاکتورهای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل است.

برای مثال انتخاب میزهای بزرگ برای خانه‌هایی با نشیمن یا سالن پذیرایی کوچک باعث کوچک و شلوغ‌تر دیده شدن دکوراسیون می‌شود و از طرفی در زمان پذیرایی رفت و آمد میزبان و میهمان‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

. انتخاب رنگ و طرح میز نیز باید متناسب با تم رنگی و سبک چیدمان منزلتان باشد، برای مثال در خانه‌هایی با سبک چیدمان کلاسیک می‌توان از میزهای مستطیل شکل و در خانه‌های بزرگ و دارای دکوراسیون مجلل و لاکچری از میزهای گرد و یا ناهار خوری‌های بسیار بزرگ استفاده کرد و همچنین استفاده از میز ناهارخوری به همراه صندلی‌های کارشده برای این نوع دکوراسیون بسیار مناسب است و به شکوه دکوراسیون داخلی می‌افزاید.

 در حالی که برای خانه‌های کوچک‌تر و یا دارای دکوراسیون کلاسیک میزهای ساده انتخاب بهتری هستند، در دکوراسیون های مدرن نیز می‌توان از انواع مدل‌های انتزاعی میز ناهارخوری استفاده کرد، همچنین معمولا رنگ ست ناهار خوری را با رنگ مبلمان منزل ست می‌کنند و همین هارمونی رنگ‌ها در زیبایی بصری که برای بیننده ایجاد می‌شود نقش بسیار مهمی دارد.

. شما می‌توانید متناسب با بودجه و فضایی که در اختیار دارید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید فقط کافی است که از طرح، رنگ و مدل مناسبی به‌عنوان ست ناهارخوری استفاده کنید.

. برخی از میزهای ناهارخوری دارای کشوهای تعبیه شده در بدنه میز است که می‌تواند کار را برای پذیرایی راحت‌تر کند و ظروف پذیرایی را در این کشوها قرار داد، این مدل از میزها برای خانه‌هایی که فضای کوچکتری دارند، مناسب است.

. توجه داشته باشید که میز ناهارخوری منتخب شما باید از نظر طرح و شکل و رنگ با دیگر اجناس دکوری منزلتان از جمله بوفه و ویترین، مبلمان و دیگر وسایل چوبی موجود در دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد تا فضای منزلتان یکدست و زیبا به نظر برسد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میز ناهارخوری خرید میز ناهارخوری خرید میز ناهارخوری میزهای ناهارخوری برای خانه ناهار خوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان

رئیس پارلمان ارمنستان اعلام کرد: من به موضوع خرید گاز از جمهوری آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم. ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان گفت که ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند.

سیمونیان تأکید کرد: من به موضوع خرید گاز از آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم ما باید در مورد این موضوع بحث کنیم.

رئیس پارلمان ارمنستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بخشی از گازی که ارمنستان از روسیه خریداری می‌کند از طریق جمهوری آذربایجان می‌آید. من مطمئن هستم که طبق قرارداد اگر از روسیه به آن‌ها برسد و سپس به اروپا برود، همان گاز در کل به ما می‌رسد.

آلن سیمونیان خرید گاز از جمهوری آذربایجان و ایران از طریق این خط لوله را گزینه بسیار خوبی می‌داند.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان نیز احتمال خرید گاز آذربایجان توسط ارمنستان در آینده را رد نکرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان در 23 آوریل در نشست بین‌المللی «COP29 و چشم‌انداز سبز برای آذربایجان» در دانشگاه ADA در این باره صحبت کرد.

علی‌اف تاکید کرد: امروزه ما تقریباً 100 درصد نیاز گاز گرجستان را پوشش می‌دهیم. حجم عرضه هر سال در حال افزایش است و فکر می‌کنم به 3 میلیارد مترمکعب رسیده است. با توجه به اینکه قیمت گاز برای گرجستان مطلوب است، به طور بالقوه ارمنستان قادر به خرید گاز آذربایجان خواهد بود. البته با توجه به نزدیکی و زیرساخت‌ها، چنین همکاری طبیعی خواهد بود.

به گفته علی‌اف، چنین همکاری‌هایی پس از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و امضای معاهده صلح امکان‌پذیر است.

آکوپ واردانیان، معاون وزیر اداره ارضی و زیرساخت ارمنستان، که در مجمع بین‌المللی «جاده ابریشم» تفلیس در اکتبر 2023 شرکت کرد، خرید گاز ارمنستان از جمهوری آذربایجان را در آینده رد نکرد و گفت: ارمنستان پس از حل اختلافات سیاسی بین دو کشور آماده خرید گاز از آذربایجان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • حواله علی پی
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان