Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات عامل ایمیدرو از برنامه افتتاح «بازارچه گوهرسنگ مشهد» تا اوایل آذر و «بازارچه گوهرسنگ تهران» تا ۱۵ اسفند امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، خداداد غریب پور در جلسه شورای سیاستگذاری سنگ های قیمتی با بیان این مطلب گفت: پس از منویات مقام معظم رهبری درباره جلوگیری از خام فروشی سنگ های معدنی قیمتی و تاکید رئیس جمهور بر توسعه آن، این حوزه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان برنامه و بودجه، اقدام ایمیدرو برای توسعه گوهرسنگ ها را به عنوان یک کار «ارزشمند» و «خاص» تلقی کرده و آن را تایید کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه گوهرسنگ ها، برای باروری کامل و استقرار آن در کشور، نیازمند پیگیری مستمر بوده و نیاز است نهادهای مربوطه همچون بانک مرکزی، گمرک و غیره حمایت کنند تا این اقدامات به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: توسعه صنعت گوهرسنگ و راه اندازی بازارچه مشهد با حمایت آقای رزم حسینی، استاندار وقت خراسان رضوی با شتاب پیش می رود و امیدواریم با رای اعتماد مجلس به ایشان برای سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت، این صنعت را در کشور با سرعت پیش ببریم.

اقدامات توسعه ای ایمیدرو برای گوهرسنگ ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با همکاری و حمایت بخش دولتی و خصوصی، اقدامات مطلوبی در حوزه گوهرسنگ ها صورت گرفته است، گفت: اعطای تسهیلات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و آموزش تکنسین فرآوری در استان های مورد فعالیت کنونی با همکاری انجمن ها، از جمله برنامه های این سازمان برای توسعه گوهرسنگ هاست.

وی ادامه داد: برای تاسیس اتاق گوهرسنگ و فلزات گرانبها در فرودگاه امام خمینی، 2 میلیارد تومان اختصاص داده شده است. همچنین، اقدامات مناسبی برای غربالگری اکتشافات 10 استان در حال انجام است.

غریب پور خاطرنشان کرد: ایمیدرو نمایشگاهی برای عرضه ماشین آلات گوهرسنگ ها با حضور فعالان این حوزه در آبان و در فضای باز برگزار می کند.

طوفان فکری توسعه گوهرسنگ ها در استان ها

محمد جواد پیش بین، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار سنگ های قیمتی ایران در این جلسه با بیان اینکه طوفان فکری در استان ها برای توسعه گوهرسنگ ها ایجاد شده است، گفت: در زمینه بازار گوهر سنگ، قرار است در هر استان کارگروه ایجاد شود. استان قم برای تاسیس بازارچه اعلام آمادگی کرده و استان خراسان جنوبی نیز زمینی برای این منظور از سازمان اوقاف دریافت کرده است.

وی افزود: اکنون در 6 استان (خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، فارس، آذربایجان غربی و همدان) خانه گوهر سنگ را راه اندازی کرده ایم و در 4 استان دیگر (اردبیل، کرمان، اصفهان و یزد) نیز تاسیس خواهد شد.

تامین ماشین آلات تراش سنگ برای آموزش

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در این جلسه گفت: برای توسعه آموزش و اجرا، ماشین آلات تراش سنگ و امکانات مورد نیاز برای این منظور به طور کامل خریداری شده است.

در این جلسه ویدیو کنفرانسی، ایرج موفق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، محمد کِشتی آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، وحید احد نژاد، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور، ابراهیم حبیب الهی، نماینده هیات اجرایی کنسرسیوم ایجاد بازارچه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اصفهان، محمد سرجوقیان، معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، صابر سنایی، عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، امیرکامیار کاظمی، نماینده هیات اجرایی کنسرسیوم ایجاد بازارچه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اصفهان، قربانی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، رفیعی، نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محمد آقاجانلو، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو و عباس رنجبر، مدیر اکتشاف ایمیدرو حضور داشتند و به ارائه روند پیشرفت برنامه های توسعه این صنعت اشاره کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: غریب پور وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه گوهرسنگ ها سنگ های قیمتی برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد

محمود ایرانمنش، در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان درخصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعۀ این بازارچه‌ها در سطح شهر که در محل دفتر معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان تشکیل شد، افزود: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب مکان بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند، تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

ایرانمنش افزود: قصد داریم تا پایان امسال تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همۀ مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوۀ باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی افزود: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قرارداد‌های شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست، گفت: پارسال چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

محمدرضا حاج‌عباسی، با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، تصریح کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی تأکید کرد: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان هم بیان کرد: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای از سوی معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

امیر هاشمی، افزود: پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاورد‌های آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغۀ همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است.

وی تصریح کرد: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار داشت: توسعۀ بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

 سه بازارچۀ محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان «غدیر دو»، بلوار «پزشک» و شهرک «شهید مطهری» انتهای بلوار «حضرت ابوالفضل (ع)»، از اول فروردین‌ماه امسال کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد