Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت نمایندگی دائمی لبنان در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در چارچوب جلسات بحث عمومی که در چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر برگزار می‌شود، از حق خود برای پاسخ به مداخلات نماینده دشمن صهیونیستی در زمینه حمله به لبنان و حق مقاومت، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این بیانیه آمده است که هیئت نمایندگی دائمی لبنان در جلسه روز دوشنبه تاکید کرد که لبنان حق پاسخگویی به نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی را دارد، رژیمی که مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و زرادخانه هسته‌ای برای جنایت علیه همسایگان خود است و کارنامه سیاهی در نقض حقوق بشر و ارتکاب جرایم بین‌المللی در لبنان و سایر سرزمین‌های عربی اشغال شده را دارد و جامعه بین‌المللی باید روزی مطابق وظیفه خود، جنایت‌های اسرائیل را پیگیری کند.امروز ما در سی و هشتمین سالگرد کشتار «صبرا» و «شتیلا»، یکی از فجیع‌ترین جنایت بشری در عصر حاضر هستیم.   در همین راستا «احمد سویدان» نماینده هیئت دیپلماتیک لبنان خاطرنشان کرد که لبنان بر حق خود در مقاومت برای آزادی سرزمین خود و دفاع از حاکمیت خود با همه نهادهای قانونی خود که بیانگر اراده ملت لبنان هستند، تاکید می‌کند و حزب الله لبنان یکی از جنبش‌های مقاومت، بخش جدایی ناپذیر از آن است.   احمد سویدان اظهار داشت که لبنان به پایبندی قطعنامه 1701 تاکید دارد و هر آنچه لازم باشد برای تسهیل ماموریت نیروهای «یونیفل» به کار می‌گیرد و به جامعه بین‌المللی یادآور می‌شویم که رژیم اشغالگر به قطعنامه مذکور پایبند نیست و به تجاوزات خود علیه حاکمیت لبنان ادامه می‌دهد و هواپیماهای جنگی صهیونیستی حریم هوایی ما را نقض و از آن برای تجاوز به سوریه و ملت آن سوء استفاده می‌کند.   نماینده هیئت دیپلماتیک لبنان تاکید کرد رژیم اشغالگر اسرائیل در حادثه انفجار بندر بیروت، خود را در جایگاه قوه قضائیه لبنان قرار داده ، حادثه‌ای که هنوز تحقیقات درباره علت آن مشخص نیست که البته نمی‌توان از فرضیه توطئه‌ای طراحی شده از خارج، چشم‌پوشی کرد که در این صورت رژیم اسرائیل از جمله متهمان این حادثه است.   سویدان گفت که لبنان به منافع خود پایبند است و به نصیحت دشمنانش نیازی ندارد و در برابر شر نصیحت‌های دشمن، خدا برای ما کافی است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور خارجه لبنان حزب الله بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار داد.

شبکه المنار گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی در ۱۴ نوبت حومه شهرکهای عیتاالشعب و رامیا و نیز جبل بلاط در جنوب لبنان را بمباران کردند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: نیروهای ما اهداف وابسته به حزب الله را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

این در حالی است که پیش از این حزب الله لبنان دو ساختمان را در شهرک آویویم در شمال فلسطین اشغالی آماج حمله های موشکی قرار داده بود.

کد خبر 6087614

دیگر خبرها

  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم