Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ماندانا زنگنه روز سه‌شنبه در کارگروه مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همان‌گونه که مرزنشینان این استان تمایل به انجام مبادلات مرزی با کشورهای همسایه ‌دارند بین مرزنشینان دو کشور افغانستان و پاکستان هم این اشتیاق خود نمایی می‌کند از این‌رو نیاز است تا برای محقق شدن این خواسته و ساماندهی آن در مرزهای منطقه بازارچه‌هایی برای فعالیت مرزنشینان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به‌ظرفیت‌های مرز برای مرزنشینان افزود:سختی مرزنشینان شایسته آنان نبوده و باید شرایطی را فراهم کرد تا با بهره بردن از ظرفیت‌های مرز معیشت خود را تامین کنند و همچنین با افرادی سو استفاده گر از مرزهای سیستان و بلوچستان برخورد شود تا مرزنشینان اسیر فعالیت آنان نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایجاد مکانی برای فروش اقلام از سوی مرزنشینان اقدامی است که در این موضوع کمک قابل توجهی به آنان دارد و براساس قوانین تدوین شده مرزنشینان، استان‌های مرزی می‌توانند از مرزهای کشور همسایه اقلامی که اجازه ورود آن‌ها داده شده را وارد کنند و در همان بازارچه مرزی به فروش برسانند.

وی خاطر نشان کرد: غرفه‌های خرده فروشی مرزنشینان با نظارت دستگاه‌های مجری مرتبط به صورت آزمایشی در دو نقطه تخت عدالت و میرجاوه ایجادخواهد شد و در صورت موفق بودن در سایر مرزهای سیستان و بلوچستان پس از جانمایی غرفه‌هایی برای بهبود و توسعه معیشت مرزنشینان در نظر گرفته خواهد شد.

زنگنه با تاکید بر اینکه نباید حق مرزنشینان پایمال شود ادامه داد: طی چند نشست با معاون والی نیمروز و هیات تجاری این ولایت مقرر شد برای توسعه صادرات از پایانه میلک و کاهش قاچاق، مکانی به عنوان بارانداز در محل پایانه ایجاد و بارهای ترانزیتی تجار در ایران پس از ورود به بارانداز تخلیه بار شده و ناوگان افغانستان بدون ورود به کشور از همان محل بار را بارگیری و به کشورش بازگردد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مرزنشینان اشتغال زایی استانداری سیستان و بلوچستان تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مرزنشینان اشتغال زایی استانداری سیستان و بلوچستان تجارت سیستان و بلوچستان مرزنشینان اشتغال زایی استانداری سیستان و بلوچستان تجارت اخبار کنکور سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان