Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد مردیان روز سه شنبه در گفت و گوی از راه دور با خبرنگاران افزود: نداشتن جایگاه استاندارد فرود بالگرد در شیراز یکی از مشکلات اساسی شیراز است ، متاسفانه شیراز از داشتن یک محل استاندارد در نزدیک بیمارستان برای این کار محروم است.

وی با بیان اینکه محل فرود بالگرد اورژانس باید نزدیک بیمارستان ها باشد گفت: در این شهر  اکنون مجبوریم از زمین چمن دانشگاه برای فرود بالگرد استفاده کنیم که هر چند زمین چمن مناسب است و  فضا و ایمنی خوبی دارد اما فرود بالگرد به  چمن آسیب می زند ، اورژانس برای دستیابی به جایگاه فرود بالگرد رایزنی های  زیادی انجام داده اما هنوربه نتیجه نرسیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان فارس تاکید کرد : شیراز نیازمند  پد هلی کوپتری مناسب  است ، برای بیمارستان شهید رجایی و نمازی شماره ۲ در پشت بام پد طراحی می شود ،  امید است کار برای سایر مراکز درمانی هم این کار به پبش برود.

مرادیان با بیان اینکه برخی از بیمارستان های خصوصی و خیریه هم از جایگاه مناسب فرود بالگرد اورژانس برخوردارند گفت: دراین زمینه  بیمارستان پیوند و ابن سینا در شهر صدرای شیراز اقدام کرده اند ، بیمارستان خصوصی دنا هم  پد استاندارد طراحی کرده است ، امید است این اقدام در سایر مراکز درمانی شیراز توسعه یابد.

شهرداری و شورا چاره اندیشی کنند

مدیر اورژانس فارس در ادامه با بیان اینکه در کلان شهرها این ضابطه وجود دارد که ساختمان های  بلند مرتبه الزام به داشتن جایگاه ویژه فرود بالگرد دارند گفت: شهراری و شورای شیراز باید در این زمینه مصوبه داشته باشند و  الزام کنند که برای ارائه خدمات امدادی در ساختمان های بلند مرتبه جایگاه فرود بالگرد طراحی شود .

وی اضافه کرد : می دانیم که اکنون ارائه خدمات در این ساختمان ها به سختی انجام می شود ، پلیس آتش نشانی و اورژانس نیاز به جایگاه فرود بالگرد  دارند و  شورا و شهرداری شیراز  باید دراین زمینه چاره اندیشی کنند.

بالگردها ایمنی مناسب دارند 

مرادیان همچنین با بیان اینکه در زمینه استفاده از بالگرد اورژانس هوایی محدودیت هایی وجود دارد گفت: به رغم این محدودیت ها خدمات در اورژانس هوایی به خوبی داده شده است ، هم اکنون ۴ بالگرد از شرکت هلیکوپتری ایران اجاره اورژانس فارس است که در وضعیت خوبی قرار دارند ، بقیه  بالگردهای ارائه دهند خدمت به اورژانس فارس هم شرایط مناسبی دارند،

وی افزود: یک شرکت خصوصی عملیات نگهداری این بالگردها را بر عهده  دارند ، فعالیت خلبان و بالگرد تاییدیه بین المللی  می خواهد و بدون این تاییدیه ها بالگردها پرواز نمی کنند بنا بر این شرایط ایمنی و فنی برای استفاده از ان فراهم است ،  یکی از بالگردهای اورژانس از ارتش اجاره شده  که با نظارت  سازمان های هواپیمایی و فرودگاهها خدمات آن تضمین شده است.

وی با اشاره به وقوع حادثه بالگرد اورژانس خنج در سالهای گذشته گفت: ایمنی پروازهای بالگردهای اورژانس حفظ می شود ، سقوط بالگرد خنج ارتباطی با فرسودگی بالگرد نداشت و بر اثر برخورد با مانع آن حادثه رخ داد .

مدیر مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان فارس در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه اورژانس فارس ۲۰۶ پایگاه فعال دارد گفت:  ۱۰۶ پایگاه در مبادی  جاده ای خدمات می دهند .

وی افزود: فارس تنها استانی است که  ۵ بالگرد فعال دارد ،  دراورژانس شیراز نیز از خدمات  سه دستگاه موتورلانس استفاده می شود. تا پایان برنامه ششم بر اساس استانداردها ۱۳۰ پایگاه دیگر دراستان فارس راه اندازی می شود  که پوشش کامل تری از اورژانس ارائه شود .

مرادیان با بیان اینکه امسال  هفت پایگاه در استان فارس به بهره رسید گفت: برای راه اندازی این پایگاهها  ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است ،  ۸۵ درصد از این هزینه توسط خیرین و مشارکت  نیکوکاران تامین شده است ،  ۹ پایگاه نیز  در حال ساخت  است و  یک مرکز اورژانس هم در شهرستان کازرون در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۸۲۳ هزار و ۴۴ ماموریت توسط اورژانس فارس انجام شده است افزود: از این تعداد ۱۳۰ هزار مورد ماموریت پایگاه ها بوده است ، اورژانس فارس پاسخگوی  ۱۰ هزار تماس مزاحمت مردمی هم بوده است ، کسانیکه تماس مزاحمت می گیرند با جان مردم بازی می کنند ، اشغال تلفن ۱۱۵ کیفیت خدمات را تحت تاثیر می گذارد .

کاهش ماموریت های تصادفات 

مرادیان همچنین ادامه داد : در شش ماهه امسال ۲۵ هزار و ۴۱۶ ماموریت حوادث ترافیکی نیز دراستان فارس انجام شده است  که حدود ۱۹ درصد کاهش ماموریت تصادفی داشتیم ، این خبر خوبی است و بیانگر رعایت قوانین و مقررات و حضور پلیس و راهداری در مبادی جاده است ، البته کرونا هم در کاهش تصادفات بی تاثیر نیست ،  محدودیت آمد و رفت در این زمینه موثر بوده است .

اورژانس و کرونا 

مدیر مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان فارس خاطر نشان کرد : مشارکت اورژانس فارس در مدیریت بیماری کرونا بسیار موثر بوده است ، در این زمینه اورژانس علاوه بر نقل و انتقال بیماران کرونا مشاوره تلفنی هم ارائه داده است ، میز خدمت جداگانه کرونا در اورژانس فارس ایجاد شده است ، در شش ماه گذشته  ۵ هزار و ۱۶۲ ماموریت کرونا در فارس انجام شده است .

وی اضافه کرد : اورژانس فارس علاوه بر این خدمات ، انتقال بیمار کرونا بین مراکز درمانی هم انجام داده است ، برای جلوگیری از سرایت بیماری این کار بسیار ضروری است ، دو دستگاه امبولانس در شیراز و در هر شهرستان یک آمبولانس ویژه برای کرونا وجود دارد ،  یک هزار و ۲۸۶ ماموریت نیز بین مراکزانجام شده و ۱۶۹ مورد هم  بیمار کرونا از بیمارستان به نقاهتگاه منتقل شده اند.

برچسب‌ها اورژانس هوایی سازمان اورژانس فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورژانس هوایی سازمان اورژانس فارس فارس اورژانس هوایی سازمان اورژانس فارس فارس اخبار کنکور بالگرد اورژانس اورژانس فارس استان فارس انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن نخبه کنکور در ویلای شخصی/ جزئیات

به گزارش خبرآنلاین، زکریا اشکپور مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: ساعت ۱۱ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، خبر گازگرفتگی حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد داده شد که بلافاصله بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه دکتر سید احمد نصرالهی جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

این مسئول تصریح کرد: همسر دکتر نصرالهی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود ولی با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال به مرکز درمانی داشت که به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902520

دیگر خبرها

  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد
  • جان باختن پدر و فرزند در ویلای شخصی
  • جان باختن نخبه کنکور در ویلای شخصی/ جزئیات
  • نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم