Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:54:35 GMT

مراقب قلب خود باشید

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۲۰۲

مراقب قلب خود باشید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبا مرادی به مناسبت هشتم مهر برابر با روز جهانی قلب، اظهار کرد: بیماری‌های مزمن و غیرواگیر، اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر و ناتوانی در دنیای امروز به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه برآورد می‌شود که بیماری‌های غیرواگیر سالانه سبب نزدیک به ۳۸ میلیون مرگ در دنیا می‌شوند که این رقم تا ۷۴ درصد از کل مرگ‌های جهان را شامل می‌شود، افزود: در ایران نیز بیش از ۷۶ درصد کل بار بیماری‌ها به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد که مهم‌ترین آن ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با این هشدار که بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی، سکته مغزی و درگیری عروق محیطی، تهدیدی مهم برای جوامع انسانی به شمار می‌آید، اضافه کرد: با تغییر شیوه زندگی می‌توان از ابتلا، عوارض و مرگ و میر به علت این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

او با بیان اینکه آگاهی از این عوامل، خطر و چگونگی کنترل آن ها، این فرصت را به وجود می‌آورد که بتوان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا از شدت آن کاست، تاکید کرد: شیوه زندگی سالم شامل تغذیه سالم، افزایش فعالیت بدنی، قطع عادت‌های مضر مانند مصرف دخانیات نظیر سیگار، پیپ و قلیان و نیز مصرف الکل است.

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه روز جهانی و هفته ملی قلب را فرصتی مناسب برای همبستگی جامعه جهانی و ملی برای مبارزه علیه این بیماری‌ها و به تبع آن کاهش بار ناشی از آن‌ها برشمرد و گفت: یک بسیج جهانی به منظور آگاه سازی مردم سراسر دنیا در رابطه با چگونگی بروز بیماری‌های قلبی عروقی و نیز عوارض ناشی از آن‌ها شامل بیماری قلبی و سکته مغزی، آموزش افراد در خصوص کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها لازم است و شعار روز جهانی امسال با عنوان «با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید» (Use Heart to Beat Cardiovascular Diseases) نیز گواه اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

او اضافه کرد: در بحران جهانی کووید ۱۹، ضمن اجرای برنامه‌های آموزشی برای عموم مردم، باید توجه ویژه به آموزش پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلب و عروق، غربالگری کووید ۱۹ در این بیماران، برنامه ریزی و فراخوان برای مراقبت‌های دوره‌ای آن‌ها از سوی تیم سلامت با پیگیری و دقت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری قلبی روز جهانی قلب بیماری های قلبی بیماری های قلب بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید

محمدحسین طاهری از ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین، خبر داد.

به گزارش مهر، وی اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

وی توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید