Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گمرک، «سیدروح اله لطیفی» اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصوبه ۲۷ مردادماه، در راستای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات مسافران ورودی برای رجیستری گوشی تلفن همراه، اظهار و ثبت تلفن همراه پس از احراز هویت دقیق، تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: برابر مصوبه مذکور، پس از ۱۲ مهرماه، هرگونه ثبت غیر حضوری تلفن همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی، ممنوع خواهد بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: بعد از تاریخ ذکر شده، کارشناسان گمرک در گیت های  ورودی مبادی مربوطه حاضر خواهند شد و به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی براساس این مصوبه با رعایت کامل مقررات می پردازند.

لطیفی تاکید کرد: مسافران اسناد و مدارک خرید تلفن را با خود به همراه داشته باشند تا در صورت وجود نداشتن شناسه در سامانه ارزش گمرک همکاران نسبت به پذیرش ارزش کالا و ادامه تشریفات گمرکی، اقدام کنند تا پس از آن  دفتر تعیین ارزش گمرک، تصمیمات لازم را اخذ کند.

پیش از این انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود که با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح رجیستری که قرار بود جلوی واردات قاچاق موبایل را بگیرد، اما همچنان شاهد سوء استفاده سوداگران از خلاهای قانونی این طرح هستیم.

بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتا موبایل‌هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده‌اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است. این اتفاق، صدمات جبران ناپذیری را با خروج صدها میلیون دلار بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و بسیاری از خریداران این دستگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم پشتیبانی مواجه کرده است.  

برچسب‌ها گمرک جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موبایل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موبایل گمرک جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موبایل اخبار کنکور تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست

گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۳ را با جزئیات منتشر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده برتر کشور طی سال 1402 را با جزئیات منتشر کرد و شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه در صدر این لیست قرار دارند.

برای مشاهده 100 واردکننده‌های برتر سال 1402 اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت