Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص روش پرورش ماهی در قفس اظهار کرد: از حدود ۲۰ سال گذشته مطالعات مختلف در خصوص این روش پرورش ماهی در کشور آغاز شده و همچنین امکان جواب گیری از این روش نیز در کشور بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از سال ۹۲ این طرح وارد مراحل جدید و نظام یافته‌ای شد و سازمان محیط زیست نیز مناطق از پیش تعیین شده‌ای را برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس تایید کرد. همچنین پس از جمع آوری تمام تجهیزات، متخصصان و سرمایه گذاران کشور‌های پیشرو و موفق در این روش، از مکان‌های تعیین شده بازدید کردند. بیشتر بخوانید برداشت میگو آغاز شد؛ تولید میگو به ۳۵ هزار تن می‌رسد رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی از این طرح بیان کرد: برخی از خدمات فنی و مهندسی در این طرح از کشور‌های دیگر وارد می‌شود که با تشدید تحریم‌ها و محدودیت‌ها در تبادلات ارزی، در تلاش هستیم تا این خدمات را بومی سازی کنیم.   خون میرزایی ادامه داد: این مراحل بومی سازی در جریان است به طوری که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از خدمات فنی و مهندسی در دریای شمال کشور بومی سازی شده است و کمتر از ۳۰ درصد به کشور‌های دیگر وابستگی داریم.
او تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تکلیف شد که تا سال ۱۴۰۰ سالانه ۲۰۰ هزار تن و تا سال ۱۴۰۴ سالانه ۴۰۰ هزار تن ماهی توسط روش پرورش ماهی در قفس تولید کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با ذکر این مطلب که متاسفانه از برنامه‌ها عقب هستیم، گفت: دلیل این جاماندگی از برنامه‌ها، مشکلات ارزی و محدودیت‌های تجاری بود که به همین دلیل نیز تصمیم به بومی سازی گرفتیم که امیدواریم در آینده نزدیک و با بومی سازی صد در صدی، تولیدات کشور را افزایش دهیم و هم عقب ماندگی فعلی را جبران کنیم.
به گفته خون میرزایی تا پایان سال گذشته در حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن ماهی توسط طرح پرورش ماهی در قفس تولید شده است.
او در پایان تصریح کرد: تا امروز تمام دریاچه‌ها و سد‌های داخلی کشور بومی سازی شده‌اند و هم اکنون در حال تکمیل فرآیند بومی سازی سه دریای بزرگ کشور هستیم.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان شیلات پرورش ماهی وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی در قفس بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است