Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سعید علی پور پارسا فوق تخصص آنژیو و آنژیوپلاستی به مناسبت روز جهانی قلب،افزود: در هر شرایطی باید درصدد کاهش عوامل بیماری های قلبی بود و نسبت به عوامل شناخته شده زمینه ساز این بیماری، مثل فشار خون بالا، چربی خون بالا، مصرف دخانیات، زمینه ارثی و دیابت حساسیت به خرج داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: افراد در کنترل برخی عوامل همچون ارث دخالتی ندارند، اما فشارخون و چربی خون بالا را می توان به موقع تشخیص داد، همچنین مصرف دخانیات که باید به ترک آن توصیه کرد.

رییس بخش قلب و عروق بیمارستان شهید مدرس ادامه داد: علاوه بر این همواره بر پیروی از رژیم غذایی سالم، ورزش و کنترل وزن تاکید می شود، چراکه نقش بی بدیلی در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی دارد.

علی پور پارسا در مورد ارتباط بین پاندمی کرونا ( و بیماری های قلبی، گفت: نکته قابل توجه در این بحران ، بروز مسایل قلبی ناشی از این بیماری است که ممکن است افراد را درگیر کند. در این مدت مواردی مشاهده شده که بیماران سکته قلبی بعد از مراجعه به بیمارستان همزمان به کرونا هم مبتلا بودند.

وی ادامه داد: در این بحران مناسب ترین کار در صورت بروز سکته قلبی انجام آنژیوگرافی اورژانس برای نجات جان بیماران در اتاق جداگانه به منظور رعایت نکات بهداشتی است.

این پزشک فوق تخصص آنژیو و آنژیوپلاستی درمورد افرادی که با بروز علایم سکته قلبی به علت ترس از آلوده بودن محیط به بیمارستان مراجعه نمی کنند، تاکید کرد: این اشتباه بزرگی است که افراد مرتکب می شوند، چراکه در صورت بروز علایم نباید زمان را از دست داد و حتی با وجود خطر بیماری کرونا باید در کمترین زمان خود را به بیمارستان رساند.

برچسب‌ها کرونا بیماری قلبی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بیماری قلبی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کرونا بیماری قلبی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخبار کنکور سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

افراد مختلف با توجه شدت و نوع بیماری و همچنین سطح سلامتی شان ممکن است علائم مختلفی را در اثر ابتلا به ورم معده تجریه کنند. به طور کلی رایج‌ترین علائم بروز بیماری گاستریت عبارتند از:

دل درد، سوزش معده، رفلاکس اسید معده، سوء هاضمه، بروز علائم بد گوارشی بعد از خوردن غذا، حالت تهوع، استفراغ، احساس پر بودن ناحیه بالایی شکم بعد از مصرف غذا، نفخ، سکسکه، کم شدن اشتها، مدفوع سیاه رنگ، استفراغ خون یا موادی شبیه قهوه و ….

در صورت مشاهده این علائم و داشتن تجربه بیماری‌های عفونی معده مانند زخم معده، بهتر است در اولین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع و زود هنگام در درمان بیماری گاستریت بسیار موثر است.

چه عواملی خطر بروز گاستریت معده را افزایش می‌دهند؟

استفاده مکرر از برخی دارو‌ها و مسکن‌های رایج مانند آسپرین و ایبوپروفن بدون تجویز پزشک می‌تواند باعث ایجاد پیش زمینه بیماری گاستریت شوند. علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های الکلی، استرس شدید و افزایش سن نیز عواملی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری گاستریت را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال