Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:31:41 GMT

حوزه فرهنگی کردستان رها شده است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۷۵۳

حوزه فرهنگی کردستان رها شده است

گروه استان‌ها-دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: حوزه فرهنگی در سطح کشور نیز مشکل داشته اما در کردستان ول و رها شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمود الله‌مرادی پیش‌از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که پیرامون چگونگی ‌برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی در نیمه دوم سال‌جاری در استان در دفتر نماینده ولی فقیه در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در نیمه دوم سال‌جاری آیین‌های اربعین، 13 آبان، هفته بسیج دانش‌آموزی، هفته وحدت، هفته بسیج، 16 آذر، نهم دی و 22 بهمن را در پیش رو داریم که باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گله‌مندی‌های زیادی به رویکرد برنامه‌های حوزه فرهنگی دارم، افزود: مسئولان خیلی خوب و روتین صحبت کرده و گاهاً جهت توجیه صحبت‌هایشان، از جملات خارجی نیز استفاده می‌کنند، در حالی‌که این صحبت‌ها با وضعیت کنونی جامعه همخوانی ندارد.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان با تاکید بر اینکه باید برای حل معضلات جامعه راهکار ارائه بدهیم، تصریح کرد: مشکلات کنونی ناشی از هم‌جهت نبودن «فرهنگ، کلنگ و تفنگ» است؛ امروزه به برکت خون پاک شهدا و ایثارگری ملت و رزمندگان دلاور در امنیت کامل به سر برده اما در بخش اقتصادی علی‌رغم اینکه کشور ثروثتمندی در دنیا هستیم اما همیشه با مشل روبه‌رو هستیم، کجای کار می‌لنگد؟

وی با بیان اینکه در هر جایی که انسان‌ها به خاطر رضای خدا کاری را انجام دهند، پیش نخواهد رفت؛ گفت: عملکرد مسئولان هم همین‌طور است اگر مسئولی وظایفش را باهدف خدمتگزاری به مردم و رضایت حق‌تعالی اجرایی نکند، به جایی نمی‌رسد.

الله‌مرادی با تاکید بر ضرورت پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید جهادی کارها و رسالتمان را پیش ببریم، عنوان کرد: سؤال از مسئولان این است آیا واقعاً جهادی کار می‌کنیم؟!؛ از هیچ مسئولی انتظار امر به معروف و نهی از منکر در کف خیابان نداشته بلکه انتظار می‌رود که بر حوزه کاری خود نظارت داشته و مجموعه‌اش را اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه خروجی بازرسی و بررسی وضعیت فرهنگی در 560 اداره دولتی سطح استان تعجب‌برانگیز است، اظهار کرد: متأسفانه مسئولان در ادارات در برنامه‌هایشان به همه حوزه‌ها توجه کرده، غیر از فرهنگ اسلامی و هیچ کاری با پیوست فرهنگی آغاز و برگزار نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مسئولان با روی گشاده و با تواضع پذیرای مردم باشندبادامچیان: آقای روحانی مردم به خباثت آمریکا واقف هستند، جایگاه دولت در حل مشکلات کجاست؟

 مسئولان استانداری، شهرداری و اعضای شورای شهر سر برگزاری کنسرت‌های مبتذل در کردستان دعوا می‌کنند!

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان بیان داشت: متأسفانه زمانی‌که قرار است یک کنسرت مبتذل در استان اجرایی شود همه مسئولان شهرداری، شورای شهر، استانداری و ... از آن حمایت و سر آن هم دعوا کرده اما برای برنامه‌های ارزشی عقب‌نشینی می‌کنند!

وی با تاکید بر اینکه باید حوزه فرهنگی استان تکانی بخورد، اذعان کرد: حوزه فرهنگی در سطح کشور نیز مشکل داشته اما در کردستان ول و رها شده است. دخترها با چادر جرأت حضور در سر کلاسهایشان را ندارند.

الله‌مرادی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی «آیت‌الله حسینی‌شاهرودی» در پیگیری برنامه‌های فرهنگی، ابراز داشت: از نماینده جدید ولی فقیه در کردستان که یک شخصیت دانشگاهی هست، انتظار می‌رود که کارهای این حوزه مختصر اما درست و باکیفیت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگی استان نیازمند تحول و باید ابتدا از خود مسئولان برنامه‌ها را آغاز کرد؛ ادامه داد: مسئولان حوزه فرهنگی برای پیشبرد برنامه‌ها منتظر سپاه، نیروی انتظامی، اداره‌کل اطلاعات، دادگستری و دفتر نماینده ولی فقیه هستند در حالی‌که باید خود متولیان کارها را انجام دهند.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه با بیان اینکه کرونا و شیوه برگزاری کلاس‌های درسی و آموزش شبکه شاد سبب نگرایی و تحمیل هزینه به قشر ضعیف جامعه شده است، تاکید کرد: باید نگاه‌ها به سمت‌وسویی باشد که فقرا زجر نکشند.

ماجرای مدیری کردستانی که 60 میلیون تومان هزینه دفتر دستک و میز و صندلی خود کرد

وی بیان کرد: در این شرایط که بسیاری از فقرا نان شب نداشته، یکی از مدیران استانی 60 میلیون تومان هزینه دفتر دستک و میز و صندلی خود کرده در حالی‌که نباید مسئولان غافل و غرق و دلبسته میز خدمت شوند.

الله‌مرادی با بیان اینکه «مطالبه‌گری از مسئولان» رویکرد اصلی ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان است، یادآور شد: ما مچ‌گیر نیستیم بلکه در جهت مطالبه‌گری و اجرای وظایف حد و مرزی نمی‌شناسیم.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان با یادآوری اینکه 240 هزار نفر انسان پرپر شده و به برکت خون آنان در امنیت زندگی می‌کنیم؛ گفت: باید در انتخاب مسئولان فرهنگی دقت لازم انجام و برنامه‌ها متناسب با رسالت تعیین‌شده پیش برود.

انتهای پیام/481/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان حوزه فرهنگی الله مرادی برنامه ها ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قربان ولی زاده در جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزشهای دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیتی استفاده می‌کند.

ولی زاده در ادامه بیان داشت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، را به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6090428

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق