Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف الله دژکام در جلسه با جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، گفت: بعد از پایان جنگ بعضی از رزمندگان در همان صحنه جنگ ماندند، یعنی نگاهشان این بود که دوران خوش دفاع مقدس تمام شد و دیگر آن حالات وجود ندارد و آنان به نوعی از صحنه تحول اجتماعی بریدند.

وی ادامه داد: رزمندگان دیگری نیز بودند که متوجه شدند جنگ به شکل دیگری ادامه دارد و باید در آن عرصه با اقتضائات خاص خودش جنگید؛ امروز همانند جنگ رو در روی نظامی نیست، اما جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه کسانی متوجه این قضیه شده و به میدان آمدند و تلفات دادند، گفت: بسیاری از تلفات آبرویی بود که از افراد بردند، یعنی رزمنده در این عرصه به میدان جنگ آمد و در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب آبرویش را به حراج گذاشت و آسیب دید، اما کسی نفهمید امروز بسیاری از کسانی که هدف حملات و تخریب‌های ناجوانمردانه هستند و لطمه می‌بینند، واقعاً حقشان نیست ولی باید برای انقلاب اسلامی و تداوم این مسیر پر ارزش تحمل کنند و کار خود را انجام دهند.

امام جمعه شیراز گفت: در زمان جنگ تحمیلی وقتی رزمنده ای ترکش می‌خورد مردم به فکرش بودند، اما امروز کسی که برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب فحش می‌خورد، کسی به فکرش نیست و متأسفانه تخریب‌ها، سیاه نمایی‌ها و آبروریزی‌ها و وارونه نمایی حقایق به خصوص در فضای مجازی به شدت وجود دارد و این صحنه جنگ امروز است و بسیار شجاعت لازم دارد که کسی این طرف بایستد. پس بدانید صحنه جنگ ادامه دارد در حالیکه حواسمان نیست در همان وضعیت هستیم و اینکه اقتضا این صحنه چیست را باید انجام دهیم.

او خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند قرارگاهی عمل کنید یعنی نگاه ما به این باشد که کار ما به صورت قرارگاهی ادامه پیدا کند و اگر جلسه‌ای برگزار می‌شود باید در پایان تصمیم برای قدم بعدی را بگیریم.

امام جمعه شیراز در ادامه با بررسی مؤلفه‌های قدرت، گفت: یک سری از مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی در اختیار مسئولین است ولی الحمدالله تا امروز این موضوع که مردم منشأ قدرت هستند را برای اصل هویت این نظام حفظ کرده ایم، شما باید این جهت را ایجاد کنید. وقتی کسی مطالبه گر باشد ولی جایگاهی نداشته باشد، مطالبه گری او به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. این جایگاه می‌تواند متکی به مسئولیت یا مقام یا متکی به مردم باشد.

او با بیان اینکه مسجد جایی بود که مؤلفه قدرت مردمی را متمرکز می‌کرد و این لطمه خورده است، گفت: ما برای زنده کردن مسجد تلاش‌هایی را انجام داده و بحث شبکه مساجد و بسیج مساجد را دنبال کرده‌ایم؛ در قدیم نقش امام جماعت مسجد برای شما عزیزان چه بوده است؟ آیا روحانی مسجد امروز همان نقش و کارکرد روحانی دهه‌های قبل را دارد؟ آیا نقش محوری مساجد در محله‌ها امروز تنزل پیدا نکرده و لطمه نخورده است؟ از رزمندگان دفاع مقدس تقاضا و دعوت می‌کنیم برای احیای این نقش‌های کاربردی به میدان بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه کار نهاد روحانیت باید از حالت خطابه خارج شود، گفت: ما به عنوان نهاد روحانیت باید ببینیم اهداف نظام در عرصه‌های مختلف محقق شده یا خیر و از مسئول مربوطه مطالبه کنیم.

او با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود کُل روستاهای بالای ۲۵ خانوار دارای آب و برق باشند، گفت: امروز در فارس و خوزستان مناطقی را می‌شناسیم که از آب یا برق محرومند؛ کجای کار ما گیر دارد.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم که خطاها را بپوشانیم، خاطرنشان کرد که با رعایت کامل عدل و انصاف باید کاستی‌ها را بیان و رفع آنها را از مسئولان مطالبه کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه، باید به نسل جوان القا کنید که ما در جنگ ایستادیم و خدا کمک کرد و امروز اگر بایستیم خدا کمک می‌دهد، خطاب به جمع حاضر در جلسه گفت: ما در اخلاق، مروت و مردانگی به شما نیاز داریم که تجارب به نسل بعدی منتقل شود. متأسفانه امروز نامردی باب شده و باید به جوانان یاد دهیم که مردانگی رواج پیدا کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دیدن رزمندگان دوران دفاع مقدس، یادآور اوج مردانگی‌های آن دوران و مملو از حس و حالی خوب است، تاکید کرد که امروز نیازمند آن هستیم که قدرت مردمی پیدا کنیم، نیاز به قدرت سیاسی نیست.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه رهبری در طول جنگ مردم میدان بود، خاطرنشان کرد: اینکه ایشان اخیراً فرمودند همه کارهایی که در جنگ کرده ایم معقول بوده یعنی کار امام معقول بود و نقش امام را گم کرده‌ایم. رهبر معظم انقلاب در وصف اهل بیت می‌فرماید انسان ۲۵۰ ساله یعنی صلح امام حسن (ع) و جنگ امام حسین (ع) هر دو درست است اگر کسی فقط یک مورد را درست دانست اصلاً ولایت را نمی فهمد. ممکن است یک نفر در طول مدت حاکمیت هر دو شکل را داشته باشد.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در صفین جنگیده و در ادامه قرارداد امضا کرده است. ما متوجه این موضوعات نیستیم. امروز دیگر باید برای ظهور زمینه سازی کنیم. این موضوع کمرنگ شده است و مقداری از آن تقصیر خودمان هست. باید ولایت پذیری را یاد بگیریم و به دیگران به ویژه جوان ترهایمان یاد بدهیم.

کد خبر 5035963

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری لطف الله دژکام شیراز چهل سالگی دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله امام جمعه شیراز الله دژکام دفاع مقدس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: روش و سیره فردی و اجتماعی امام صادق (ع) یکی از بهترین الگوهای مورد نیاز مسلمانان است، به کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع مسلمانان است.

وی تبلیغ عملی را مهم‌ترین روش تبلیغی ائمه دانست و خاطرنشان کرد: مؤثرترین روش امامان در عرصه تبلیغ، تبلیغ عملی بود، یعنی خود ایشان تجسم عالی ارزش‌های انسانی منطبق با تعالیم قرآنی بودند.

حجت الاسلام جعفرزاده با تبیین زندگانی آن امام همام گفت: حضرت امام صادق (ع) فردی بسیار راستگو و ساده زیست بوده و بسیار انفاق می‌کردند و به کسب روزی حلال اهمیت فراوان می‌دادند.

وی به ویژگی های رفتاری و فردی ایشان در ایجاد وحدیت رویه بین مردم آن زمان اشاره و تصریح کرد: از نگاه ائمه معصومین (ع) عالم واقعی کسی است که علمش همراه با عمل باشد و امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرمایند؛ عالم کسی است که رفتار او گفتارش را تصدیق کند و هر کس که کردار او سخن وی را تصدیق نکند او بر خلاف گفته اش باشد، عالم نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همراهی و همرنگی با مردم را از صفات بارز امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: در روایات متعددی مطرح شده که حتی در شرایط بحرانی امام اجازه نمی‌داد برای وی و خانواده‌اش امتیازی قائل شوند و در تمامی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی قناعت و همراهی با مردم را پیشه می‌کرد.

جعفرزاده بیان کرد: امام صادق (ع) توسط شاگردانش دستورالعمل‌های فردی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی را به مسلمانان آموزش داد تا از این رهگذر موفق شوند که مکتب اهل بیت (ع) را به جهان معرفی کند به گونه‌ای که رهنمودهای راهگشای آن بزرگوار در زمینه فردی، اجتماعی، سیاسی، تربیتی، برگ زرّینی در تاریخ شیعه است.

وی گسترش علوم دینی در زمان امام صادق (ع) را یادآور شد و بیان کرد: حضرت امام صادق (ع) در دوران امامت خویش توانست وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کند و در این راستا توفیقات سرشاری به دست آورد به طوری که حدود ۴ هزار نفر از مجلس درس او با واسطه و بدون واسطه استفاده می‌کردند و بسیاری از آنان به مقامات عالی علمی و فقهی نائل شدند.

کد خبر 6096019

دیگر خبرها

  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد