احراز هویت بیش از ۲ و نیم میلیون نفر با سامانه هوش مصنوعی ایرانی
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۲۸۱۲
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی رسولیزاده مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه توانستیم سامانه های اعتبار سنجی اشخاص حقیقی را طراحی کنیم، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه اعتبارسنجی افراد حقیقی بود که با طراحی این نرم افزار چنین مشکلی برطرف می شود.
رسولی زاده ادامه داد: همه مراحل اعتبارسنجی در این سامانه، با استفاده از سایت یا اپلیکیشن، به صورت غیر حضوری و مبتنی بر بیگدیتا و الگوریتمهای هوش مصنوعی انجام میشود و تاکنون بیش از دو و نیم میلیون نفر در این سامانه اعتبارسنجی شدند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رسولی زاده خاطرنشان کرد: در این سامانه، شیوه اعتبار سنجی افراد حقیقی با دقت بسیار بالایی انجام می شود؛ همچنین درصد خطای سامانه پایین است از این رو بازپرداخت تسهیلات با ضمانت اطمینان بیشتری صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت دانشبنیان با بیان اینکه بزرگترین تیم هوش مصنوعی کشور در این شرکت فعالیت می کنند، تاکید کرد: افراد در زندگی دارای دارایی های مختلفی هستند و قصد سرمایهگذاریهای متنوعی را دارند از این رو در صدد بر آمدیم تا سامانه ای طراحی کنیم که اطلاعات دارایی ها و سرمایهگذاریهای افراد از آن قابل دریافت باشد.
وی افزود: باتوجه به افزایش متقاضیان برای دریافت کد بورسی در کشور، این سامانه خدمت جدیدی محسوب می شود که احراز هویت ها به صورت غیر حضوری انجام شود.
رسولی زاده با اشاره به فرایند کار با سامانه احراز هویت گفت: در این سامانه کاربران متنی را می خوانند که همزمان تطبیق عضلات صورت با صوت و متن انجام می گیرد؛ این سامانه از طریق تصویر، صوت و با استفاده از هوش مصنوعی، احراز هویت افراد را انجام می دهد برنامه داریم با هماهنگیهایی که در حال انجام است، این سیستم خدمت احراز هویت را به زودی به کارگزاریها نیز ارائه دهیم.
وی اضافه کرد: همچنین در این سامانه اطلاعات مربوط به ارز، طلا و رمز ارز نیز وارد شده است تا مردم آگاهانه بتوانند سرمایه گذاری کنند؛ بر بستر این سامانه، زمینه ای فراهم شده تا اطلاعات مربوط به صندوق های سرمایه گذاری، اوراق بدهی و سهام نیز وارد شود.
وی با بیان اینکه خدمات این سامانه برای نابینایان نیز طراحی شده گفت: قرار است به زودی نیز این سامانه به مرحله رونمایی برسد.
کد خبر 5035340 میترا سعیدی کیامنبع: مهر
کلیدواژه: شرکت دانش بنیان احراز هویت بازار سرمایه هوش مصنوعی ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا شبکه اجتماعی تیک تاک ایالات متحده امریکا فناوری فضایی گوگل روسیه فیس بوک گوشی هوشمند ایستگاه فضایی بین المللی شبکه ملی اطلاعات ماهواره اکتشافات فضایی سرمایه گذاری احراز هویت هوش مصنوعی رسولی زاده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنیترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب میشود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات میتوان آن را بزرگترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.
وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش میروم، ظرفیت تازهای در آن پیدا کرده و تشویق میشوم از زاویهای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.
این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیتهای فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازهها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه میکنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.
خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایههای درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایهها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنهاند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم
وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم میبینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی میشود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواریهای بیشتری دارد و امیدوارم علاقهمندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.
کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی