Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با مسئولان فرهنگی سازمان‌ زندان‌های کشور با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی برای اصلاح رفتار زندانیان و بزهکاران گفت: تجهیز کتابخانه‎های زندان‌ها گام موثری برای اصلاح زندانیان است و در میان زندانیان افرادی هستند که پیشینه کتابخوانی دارند و به دلیل ناآشنایی و ندانم‎کاری به زندان افتاده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجهیز کتابخانه‎های سازمان‌ها و نهادها یکی از وظایفی است که بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در طول این سال‌ها نیز زندان‎های کشور به صورت مجزا یا از طریق سازمان زندان‎ها اقدام به ارسال درخواست‎ برای تجهیز کتابخانه‎‏ها کرده‌اند که در اسرع وقت حمایت‎های لازم صورت گرفته است.

جوادی با اشاره به برگزاری جام باشگاه‎های کتابخوانی در زندان‎ها گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در چند سال گذشته انجام شده برگزاری جام باشگاه‎های کتابخوانی برای مددجویان است. با این اقدام کتابخوانی به صورت هدفمندتر در زندان‎ها انجام شده است که می‎تواند توسعه بیشتری پیدا کند و بازخوردهای بهتری داشته باشد.

معاون امور فرهنگی با اشاره به آمادگی معاونت امور فرهنگی برای برگزاری مسابقات کتابخوانی، تقدیر از برگزیدگان و برگزاری نمایشگاه کتاب در زندان‎ها گفت: در تفاهم‎نامه همکاری که در حال آماده‌سازی است به این موارد توجه خواهد شد و امیدوارم با ایجاد بستر فرهنگی در زندان‌ها شاهد کاهش بروز جرم و بزه در کشور باشیم و از بروز جرایم و تخلفات جلوگیری کنیم.

در ادامه این مراسم آقای جوهری؛ معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سازمان زندان‎ها در ماه‌های اخیر گفت: سعی داریم نگاه امنیتی به زندان‌ها را کاهش دهیم تا بتوانیم از گروه‌های مختلفی که در حوزه آموزش فعال هستند برای آموزش زندانیان بهره ببریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سوادآموزی به زندانیان و ادامه تحصیلات تکمیلی از مواردی هستند که در زندان‎ها انجام می‎شوند. تلاش داریم از ظرفیت نهادها و سازمان‎های برای ایجاد فضای فرهنگی بهتر در زندان‎ها بهره ببریم تا از این طریق نرخ بازگشت بزهکاران به زندان را کاهش دهیم زیرا آموزش به زندانیان نقش مستقیمی در کاهش بازگشت زندانیان به زندان دارد.

انتهای پیام/

حسام آبنوس کد خبر: 1074374 برچسب‌ها کتابخوانی محسن جوادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کتابخوانی محسن جوادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در خبرنامه‌ای اعلام کرد که ۱۵ شهروند افغانستانی از زندان‌های پاکستان آزاد شده اند.

این وزارت در خبرنامه ای که امروز منتشر کرد گفته است علت حبس این افراد در پاکستان نداشتن مدارک اقامت در این کشور بوده و هر کدام آن‌ها از دو تا ۱۹ ماه در زندان بوده‌اند.

 وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید همه این افغانستانی ها برای دریافت کمک به سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

گفتنی است که پلیس پاکستان در ماه‌های گذشته مهاجران افغانستانی را که عمدتا به دلیل نداشتن مدارک معتبر اقامتی، بازداشت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟