Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «انوشیروان محسنی بندپی» روز سه‌شنبه در مانور مشترک مدیریت بحران استانداری تهران با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به بازنگری و تجدیدنظر در قانون مدیریت بحران کشور افزود: با مشارکت و همکاری ریاست سازمان مدیریت بحران کشور لایحه‌ای در این ارتباط تهیه شد و نواقص قانون گذشته مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت قانون مترقی و قابل قبولی در مجلس تصویب و در نهایت ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخشی از عوامل منجر به حوادث طبیعی و بخش  دیگر دست‌ساز است، تاکید کرد: در ارتباط با عوامل دست‌ساز باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار بدهیم تا از بروز خطرهای احتمالی جلوگیری کنیم.

وی افزود: در کشورمان از نعمت‌های فراوان و نیروی انسانی خلاق و ماهر برخورداریم اما در کنار همه این نعمت‌ها، کشورمان در خطر معرض بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل، فرونشست و سایر حوادث قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: اقدام به موقع در حوادث، استفاده از نیروی انسانی ماهر و همچنین امکانات و تجهیزات مورد نیاز از مواردی است که آتش‌نشانان در حوادث به آن توجه ویژه‌ای دارند و با فراهم کردن این شرایط می‌توانند به اهداف خود یعنی کنترل حریق و کاهش حوادث برسند. 

محسنی بندپی تاکید کرد: در کنار تمامی تجهیزات روز دنیا، تجربه و مهارت، خودگذشتگی و شجاعت آتش‌نشانان نیز بسیار مهم است و باید قدردان شجاعت آنان باشیم.

وی با تبریک هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد طی شدن مسیر قابل قبول از سوی سازمان آتش‌نشانی با همکاری بخش‌های مختلف برای تحقق اهداف مورد نظر هستیم و امیدواریم بتوانیم به هدف مورد نظر یعنی ایمنی شهر تهران برسیم.

آتش‌نشانان به وظیفه خود پایبند هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان جنگ تحمیلی و شهدای آتش‌نشان در حوادث مختلف به ویژه ساختمان پلاسکو، بیان کرد:  آتش‌نشانان همیشه به وظیفه ذاتی و انسانی خود پایبند هستند و در تمامی حوادث در سطح استان حضوری موثر دارند.

مهدی داوری با اشاره به امضای منشور اخلاقی آتش‌نشانان استان تهران نیز اظهار داشت: طی سال‌های اخیر آتش‌نشانان در قلب خود این منشور اخلاقی را امضا کردند و در حوادث مختلف استان و حتی کشور حضوری موثر داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش مردم در کاهش حوادث نیز بیان کرد: شهروندان باید نسبت به ایمن‌سازی ساختمان محل کار و زندگی مسئولیت‌پذیری داشته باشند و اگر این ساختمان ناایمن از چرخه خارج شود تعداد حوادث آتش‌سوزی کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در کنار ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن، آموزش شهروندان نیز به هنگام وقوع حوادث بسیار ضروری است.

مانور مشترک مدیریت بحران استانداری تهران با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناسبت روز آتش‌نشانی در حاشیه بزرگراه شهید بابایی برگزار شد؛ در این مانور آتش‌نشانان نسبت به مهار آتش در اماکن خانگی، تجاری و مسکونی و نجات افراد و حمل مصدوم توسط بالابر اقدام کردند.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران اخبار کنکور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مدیریت بحران آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران جزییات حریق در خیابان لاله‌زار را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری بالای یک مغازه لوستر فروشی سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی در اسرع وقت همراه با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شعله زنی صورت گرفته و حریق بلافاصله اطفا شده است همچنین خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی به همراه نداشته است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی