Web Analytics Made Easy - Statcounter

عذرخواهی کردن کار خوبی و سختی است و باید از این افراد به خاطر اینکه حاضر شدند دست به روی سینه بگذارند و عذرخواهی کنند، تقدیر کنیم به ویژه از فراستی که با قبول اشتباه خود گفت:« میدانِ شعر کلاسیک ایران، میدان منِ فراستی نیست».عصرایران؛ مصطفی داننده- 2020 میلادی، 1399 خورشیدی و 1441 قمری سال عجیبی است. سالی که کرونا به زمین و زمان رحم نکرده  و بزرگ و کوچک را درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالی که قدرت‌های بزرگ دچار مشکلات اقتصادی شدند و کشورهای کم توان، کم توان‌تر.
سال عجیبی است. شاید خیلی‌ها منتظر دیدن گودزیلا در شهرشان بودند تا این سال  کامل شود. شاید هیچوقت دیگر شاهد این نباشیم که حسین شریعتمداری، مسعود فراستی و  «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از طرف مقابل خود عذرخواهی کنند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان از آیت‌الله سیستانی عذرخواهی کرده است. مسعود فراستی  مسعود فراستی بابت اشتباهاتی که در خواندن شاهنامه در برنامه «کتاب باز» داشته از مردم عذرخواهی کرد و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، بابت کشته شدن یکی از کارکنان شیلات کره جنوبی که به دست ارتش کره شمالی!
کمتر کسی به یاد دارد که مسعود فراستی به خاطر اشتباه‌اش از کسی غذرخواهی کرده باشد یا خواندن یادداشتی از شریعتمداری با مضمون عذرخواهی و پشیمانی به خاطر نوشته‌اش برای ما دقیقا مثل دیدن پرواز شتر است. داستان کیم جونگ هم که مشخص است.
شاخ‌های روی سرمان که از تعجب سبز شده است به خاطر قدرت فضای مجازی است. فشار افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی کار را به جایی رساند که حسین شریعتمداری و مسعود فراستی تاکید می‌کنم شریعتمداری و فراستی، بابت کاری که انجام داده‌اند عذرخواهی کرده‌اند. البته دلیل عذرخواهی رهبر کره شمالی را نمی‌دانم. شاید از او از ترس جنگ و فشار خارجی از کره جنوبی عذرخواهی کرده است.
عذرخواهی کردن کار خوبی و سختی است و باید از این افراد به خاطر اینکه حاضر شدند دست به روی سینه بگذارند و عذرخواهی کنند، تقدیر کنیم به ویژه از فراستی که با قبول اشتباه خود گفت:« میدانِ شعر کلاسیک ایران، میدان منِ فراستی نیست». اما باید قبول کرد اگر آن یادداشت و این فیلم در فضای مجازی پخش نمی‌شد و جامعه مدنی به آن واکنش نشان نمی‌داد، شاهد عذرخواهی این دو نبودیم.
فضای مجازی آیینه است که بدون سانسور عیب‌های ما را نشان می‌دهد. البته بماند که برخی می‌خواهند این آیینه را سانسور کنند. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به ایران کمک کند تا مسؤولینی، مسئولیت پذیر داشته باشد. دیگر دوران گفتن و رد شدن گذشته است. هر حرفی زده می‌شود حتی در جلسات خصوصی ممکن است مورد قضاوت مردم در فضای مجازی قرار بگیرد.
الان رفتار زننده یک مدیر با یک مامور شهرداری در یک شهر کوچک در سراسر کشور پخش می‌شود و آن مدیر باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. این درحالی است که در سال‌های نه چندان دور شاید تنها مدیر، اهالی اداره و کارگر و یا کارمند و خانواده‌اش در جریان اتفاق بودند.
تحولات بزرگ این سال‌ها را مدیون شبکه‌های اجتماعی هستیم. در همین عصر کرونا اگر نبود رد و بدل شدن اطلاعات کشورها در مورد کوید 19 ما شاهد یک فاجعه جهانی بودیم. کشورها بدون در اختیار داشتن تجربیات دیگران با کرونا به ته دره می‌رفتند.
2020 سال عجیبی بود اما در این سال بیش از همیشه به قدرت فضای مجازی پی بردیم. برچسب ها: شریعتمداری ، فراستی

منبع: خرداد

کلیدواژه: شریعتمداری فراستی مسعود فراستی فضای مجازی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

به گزارش «تابناک»، روزنامه اعتماد در گزارشی به موسسه خیریه میعاد مهرمهدوی که متعلق به امیرحسین رائفی‌پور، بردار علی‌اکبر رائفی‌پور است، پرداخته است.

در ادامه قسمتی از این گزارش را می‌خوانید؛

مریدان موسسه مصاف و در راس آنها، علی‌اکبر رائفی‌پور، یکی از پرچمداران دشمنی با قالیباف بودند و بخشی از مسوولیت درگیری در فضای مجازی با هواداران قالیباف را برعهده داشتند. آنها شرایطی ایجاد کرده‌اند که هر کسی از منابع مالی یا سایر مناسبات موسسه مصاف سوالی در فضای مجازی مطرح می‌کند، او را متهم به تطمیع شدن از سوی تیم قالیباف می‌کنند.

شاید این همان خطی باشد برای ناامن کردن و ارعاب افرادی که قصد دارند این موسسه و مدیر آن را به چالش بکشند، پی گرفته می‌شود.

او خود را داعیه‌دار شفافیت می‌داند و از همین‌رو پیش از انتخابات اخیر مجلس، اموال خود را منتشر کرده بود؛ او گفته که مستاجر است و هیچ پولی بابت سخنرانی‌هایش نمی‌گیرد و اگر هم کسی پولی به حساب موسسه واریز کند، ارتباطی به او ندارد!

رائفی‌پور همچنین درباره محل درآمدش برای خرج زندگی نوشته «۶۰۰ میلیون تومان پول نزد یکی از دوستانم (آهنگری) دارم که هر ماه سود آن را محاسبه کرده و پرداخت می‌کند.»

البته او حدود ۷ سال پیش گفته بود که خرج زندگی‌اش را از یک «مغازه عطاری» در «محله‌ای پایین شهر تهران یا خارج از تهران» کسب می‌کند؛ رائفی‌پور در توضیحات بیشتر گفته بود که «من سرمایه‌گذاری کرده‌ام و یکی از دوستانم آنجا کار می‌کند.» او هرگز توضیح نداده که موسسه مصاف با این حجم از فعالیت و واحدهایی که ذیل موسسه تشکیل شده، بودجه برای گرداندن موسسه را از کجا می‌آورد.

دیگر خبرها

  • شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است