Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:02:43 GMT

این بیماری همه گیر اروپا را مسموم کرده است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۳۳۵۷

این بیماری همه گیر اروپا را مسموم کرده است

یک بیماری همه گیر اجتماعی وجود دارد که در حال مسموم کردن کل اروپا است و آن نفرت علیه مسلمانان است.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: اتحادیه اروپا به ندرت درمورد مسئله ای خیلی سریع عمل می کند اما کمتر از چهار ماه پس از کشته شدن «جورج فلوید»،سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا  و تشکیل کمپین «زندگی سیاهان اهمیت دارد» که به اروپا سرایت کرد و اعتراضات در سراسر قاره را در پی داشت اتحادیه اروپا اولین هماهنگ کننده ضد نژادپرستی خود را منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما اگر نفرت علیه مسلمانان بخشی از برنامه کاری آنها نباشد این ایده به ظاهر درخشان چندان منطقی هم نخواهد بود.

 

تعصب در مورد مسلمانان در هر گوشه از اروپا وجود دارد. نه تنها اروپایی ها پیروان اسلام  در اروپا را بی ارزش  می کنند و علیه آنها تبعیض قائل می شوند بلکه میزان خشونت علیه مسلمانان نیز به سرعت در حال افزایش است.

 

از زمان بحران پناهندگی و مهاجرت در سال 2015 میلادی و حملات تروریستی در فرانسه ، اسپانیا و آلمان بدنام کردن مسلمانان در جوامع اروپایی شدت پیدا کرده است و این موجب رنج مسلمانان شده است.

 

تحقیقات انجام شده از سوی موسسه نظارت بر مذاهب «Bertelsmann Stiftung» بار دیگر بی اعتمادی گسترده و نفرت علیه مسلمانان در سراسر اروپا که ناشی از عملکرد سیاستمداران و تبلیغات منفی در رسانه ها است را تایید کرد.

 

در آلمان و سوئیس از هر دو شرکت کننده در نظرسنجی یک نفر (یعنی 50 درصد از شرکت کنندگان) بر این اعتقادند که اسلام آنها را تهدید می کند.

 

در اسپانیا و فرانسه نیز حدود 60٪ فکر می کنند که اسلام با ارزش های غرب ناسازگار است و در اتریش هم از هر سه نفر یک نفر نمی خواهد همسایگان مسلمان داشته باشد.

 

سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) این یافته ها را در جدیدترین مقاله خود درباره ظهور و معنای جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان تایید کرد.

 

نهاد هماهنگ کننده پلیس اروپا (یوروپول)  هم در سال 2019 تایید کرد که تروریسم راست افراطی در اروپا اوج گرفته است.

 

آنچه تعجب آورتر این است که نژادپرستی ضد مسلمان با سرعت بسیار زیدی خشونت بار شده است.

 

شورای اروپا در تازه ترین گزارش خود هشدار داده است که اروپا با واقعیتی تکان دهنده مواجه است و آن اینکه جرایم ناشی از تنفر علیه مسلمانان و اقدامات نژادپرستانه با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش است.

 

 سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز این یافته ها را در مقاله خود درباره جرایم ناشی از تنفر علیه مسلمانان تایید کرده است.

 

از اسپانیا تا بلغارستان و از فنلاند تا فرانسه ، مردم فارغ از وضعیت اقتصاد کشور  ، اندازه جامعه مسلمانان ، شکل گیری اجتماعی ،مذهبی نژادی یا قومی و نوع روابط تاریخی با جهان اسلام نسبت به مسلمانان تعصب و غرض ورزی دارند.

 

دو کشور اروپایی بسیار متفاوت یعنی آلمان و لهستان را در نظر می گیریم.

 

جامعه مسلمانان آلمان که 4.7 میلیون نفر یا 5.7 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند بیش از 200 برابر بزرگ تر از جامعه لهستان است که تعداد مسلمانان آن 20 هزار نفر یعنی 0.01 درصد کل جمعیت هستند.

 

تولید ناخالص داخلی آلمان هفت برابر بیشتر از لهستان است و کشور از نظر مذهبی بسیار متنوع است.

 

اما بهترین شاخص برای به نمایش گذاشتن اختلافات  آنها سیاست در قبال پناهجویان سوری است که دو کشور در سال 2015 اتخاذ کردند.

 

دولت آلمان بسیاری از پناهجویان را در کشور جای داد اما لهستان حاضر نشد حتی یک پناهجو را بپذیرد و با این وجود درصد مشابهی از آلمانی ها و لهستانی ها دید خوبی نسبت به مسلمانان ندارند.

 

نژادپرستی در آلمان به ویژه اغلب تحت عنوان تعصب ضد مسلمان رخ می دهد.

 

حدود 52 درصد از کسانی که در اوایل سال 2019 در نظرسنجی شرکت کردند اظهار داشتند که اسلام را تهدیدی برای جامعه می دانند و این تصور حدود 10 سال است در سطح بالا ثابت مانده است.

 

در لهستان  هم که  فقط تعداد انگشت شماری از مسلمانان و عرب ها حضور دارند حدود 55 درصد  از شرکت کنندگان در نظرسنجی سال 2020 اعلام کردند که مسلمانان را دوست ندارند.

 

در هر دو کشور تعصب ضد مسلمان زمینه مناسبی برای خشونت نژادپرستانه فراهم کرده است.

 

طبق آمار پلیس آلمان  تعداد جرایم طبقه بندی شده در زمینه اسلام هراسی در سال 2019 با 4.4 درصد  افزایش به 950 جرم افزایش یافته است.

 

به این ترتیب یک بیماری همه گیر اجتماعی وجود دارد که در حال مسموم کردن کل اروپا است و آن نفرت علیه مسلمانان است.

 

بنابراین می توان گفت که اگر تعصب و غرض ورزی علیه مسلمانان هدف قرار نگیرد اقدامات برای مقابله با نژادپرستی در اروپا در پی اعتراض های مربوط به «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» بی معنی خواهد بود.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان اروپا اسلام نفرت علیه مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، یک هفته بعد از سفر صدراعظم آلمان به پکن، دادستانی آلمان اعلام کرد که دستیار عضو پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شده است.

در ادامه بازداشت افراد در آلمان به اتهام جاسوسی برای روسیه و چین، این بار دستیار عضو پارلمان اروپا در آلمان به همین اتهام بازداشت شده است.

دفتر دادستان‌های فدرال آلمان اعلام کرد که پلیس این کشور دستیار یک قانونگذار عضو  حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) را به این اتهام دستگیر کرد. به گفته دادستانی، شواهد زیادی درباره این اتهام وجود دارد.

روز گذشته دستگیری سه آلمانی به اتهام ارسال فناوری به چین رسانه‌ای شد. وزیر دادگستری آلمان مارکو بوشمان ادعا کرد که آنها در حال مذاکره درباره پروژه‌های تحقیقاتی بودند که می‌توانست برای توسعه قدرت رزمی دریایی چین مفید باشد.

طبق گزارش رویترز، نام فرد بازداتش شده، «جیان جی» اعلام شده که دستیار «ماکسیمیلیان کرا» نماینده پارلمان اروپا است است.

به گفته مقامات آلمانی، جیان جی به نهادهای جاسوسی چین اطلاعاتی درباره مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا داده است.

این فرد متهم شده که از شخصیت‌های اپوزیسیون چین در آلمان جاسوسی می‌کرد. وی در بروکسل و همچنین شهر درسدن آلمان اقامت داشت و دیروز بازداشت شد.

یکی از سخنگویان حزب آلترناتیو برای آلمان، خبر دستگیری این فرد را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد و گفت که «ما هنوز اطلاعات بیشتری نداریم و باید منتظر تحقیقات بیشتر دادستانی بمانیم».

 

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه