Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@18:09:07 GMT

منطقه قره باغ جزء لاینفک آذربایجان است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۳۴۵۱

منطقه قره باغ جزء لاینفک آذربایجان است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خصوص درگیری در منطقه قره باغ با صدور پیامی عنوان کرد: خبر آغاز مناقشات و درگیری‌های مجدد در منطقه قره باغ از سوی کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ریخته شدن خون مردم بی دفاع و نظامیان در این مناطق درگیر، موجب تألم و تأثر گردید.

وی در ادامه پیام آورده است، یقیناً در روزگاری که گفتگوها و توافقات بین کشورها می‌تواند مانع از درگیری‌ها و جنگ‌ها شود مشاهده چنین حوادثی قابل قبول نیست و انتظار می‌رود طرف‌های درگیر هرچه سریع‌تر ضمن حفظ خویشتن داری و توقف درگیری‌ها برای حل اختلافات و مناقشات پای میز مذاکره حاضر شده و راه حل دیپلماتیک را برای پایان جنگ بپذیرند، قهراً مسئولین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور فعالانه، زمینه صلح و آشتی و حل اختلافات، از طریق دیپلماسی را به صورت جدی پیگیر بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ارومیه می‌افزاید، اخبار واصله حکایت از نقش آفرینی و تحریک ایادی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در منطقه دارد که هوشیاری مردم و کشورهای همسایه می‌تواند تأثیر بسزایی در خنثی کردن توطئه‌ها و اهداف شوم آنان داشته باشد فلذا امیدواریم هر چه سریع‌تر با پایان درگیری‌ها شاهد آرامش و ثبات در منطقه باشیم.

وی در ادامه پیام آورده است، منطقه قره باغ را جز لاینفک آذربایجان دانست و اشغال آن را محکوم و تداوم جنگ را به نفع هیچ کشوری نمی دانم و از کشورهای همسایه و مردم فهیم نیز انتظار دارم برای حفظ آرامش و ممانعت از خونریزی‌های بیشتر بر اختلافات موجود دامن نزده و دو طرف درگیر را برای حل اختلافات از طریق گفتگو ترغیب و همراهی کنند.

کد خبر 5036008

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه قره باغ چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله منطقه قره باغ درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش احتمال توقف جنگ در غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است» اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رأی دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان