Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در آستانه روز جهانی افراد ناشنوا، اظهار کرد: بزرگترین اقلیت در جهان افراد دارای معلولیت، افراد ناشنوا هستند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۴۴ هزار فرد دارای معلولیت داریم که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: ۲۳۸ هزار نفر دارای معلولیت ناشنوایی هستند که شدت معلولیت ۱۴۰ هزار نفر از آن‌ها شدید و خیلی شدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نقص‌های مادرزادی مخفی با انجام غربالگری‌های لازم شناسایی می‌شوند، گفت: بین ۲ تا ۴ هزار نفر از موالید زنده مشکل کم‌شنوایی شدید دارند، در ۲۵ درصد موارد علت شناخته شده است. ۲۵ درصد علل ناشنوایی، مشکلات زایمان، مصرف دارو و ... است و ۵۰ درصد مربوط به موارد ژنتیکی می‌شود. بنابراین بررسی ژنتیکی افراد در خانواده‌هایی که در معرض خطر هستند بسیار مهم است و سازمان بهزیستی در ادامه فعالیت‌ها تمام افراد دارای معلولیت و خانواده آن‌ها را از لحاظ مشکلات ژنتیکی بررسی و مشاوره کرده و اگر نیاز باشد آزمایش‌های ژنتیکی به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در سال جاری تمام خانواده‌های دارای دو معلول تحت پوشش مشاوره رایگان برای آزمایش ژنتیک قرار گرفتند.

وی افزود: یکی از موضوعات حائز اهمیت برای افراد ناشنوا این است که زبان اشاره متفاوت است و هرشخص از یک زبان اشاره استفاده می‌کند که همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است و طی توافقاتی که شده امیدواریم همه از زبان اشاره واحد ایرانی بهره‌مند شوند و زبان اشاره ایرانی به رسمیت شناخته شود تا مشکل ناشنوایان حل شود.

بیشتر بخوانید

نحوه شروع مجدد «غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران» اعلام شد

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کشور غربالگری شنوایی مشاوره رایگان سازمان بهزیستی دارای معلولیت زبان اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود