Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، بررسی کلیات طرح تامین کالا‌های اساسی در دستورکار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قرار داشت.

در جریان بررسی طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی، نمایندگان کلیات این طرح را با 213 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درتشریح گزارش این کمیسیون در رابطه با طرح مذکور گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی کشور به دلیل جنگ ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، نامناسب بوده و مردم با مشکلاتی از جمله افزایش سرسام آور قیمت ها و تامین سخت کالاهای اساسی مواجهند. حال در طرح ارائه شده قرار است که کالاهای اساسی با قیمت معقول و مناسب در اختیار اقشار مورد نظر قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم جلسات متعددی با حضور کارشناسان مختلف برای بررسی و تدوین طرح تامین کالاهای اساسی برگزار شد، از این رو اقدامات لازم برای تدوین طرح صورت گرفت. حال خوشبختانه طرح ارائه شده از نظر منبع تامین اعتبار مشکلی ندارد و اعضای کمیسیون به این مسئله توجه داشتند که منابعی را در نظر نگیرند که تورم زا باشد. همچنین منابعی انتخاب شده که در دسترس و قابل حصول باشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه افراد مشمول طرح تامین کالاهای اساسی حدود 60 میلیون نفر هستند، گفت: این افراد شناسایی شده و بعد از تصویب و اجرای قانون نیاز به بررسی و شناسایی مجدد نیست. یکی دیگر از محورهای طرح مذکور، تامین بخشی از اعتبارات همسان سازی حقوق بازنشستگان است تا آن قانون نیز به طور کامل اجرایی شود، بنابراین در کل حدود 50 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته شده که 30 هزار میلیارد تومان آن برای تامین کالاهای اساسی، 10 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری و 10 هزار میلیارد تومان برای کمک به اجرای طرح های عمرانی در گوشه و کنار کشور در نظر گرفته شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کالا های اساسی مجلس یازدهم تورم حقوق بازنشستگان تامین کالاهای اساسی هزار میلیارد تومان طرح تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند

 همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج ۱۴۰۳» امروز با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح؛ نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این همایش به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان‌ها حضور داشتند.

افزایش هفت کاروان به زائران خانه خدا با کاستن از تعداد خادمان

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش گفت: نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج قرار دارند و در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه با گذشت نزدیک به دو دهه از نام نویسی حج، شماری از افرادی که ثبت نام کرده بودند بدون آن که چشمشان به خانه خدا بیفتد از دنیا رفتند، افزود: در حج پیش رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران برگزاری حج، تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز ضروری خواند و گفت: هدف ارائه خدمات بیشتر از سوی خادمان است.

وی خطاب به حاضران عنوان کرد: زائرانی که سال‌ها در نوبت بوده اند اکنون مطالبه گر هستند، لازم است به مهمانان خانه خدا بیشتر سر بزنیم و به آنها محبت کنیم، زیرا ائمه هم اینگونه بودند.

حجت الاسلام نواب با اشاره با ارتقای سطح دانش و معلومات زائران نسبت به گذشته تصریح کرد: روحانیون کاروان‌ها شایسته است آگاه و به روز باشند و در انجام مسئولیتی که همگی به‌عهده داریم اخلاص را در اولویت قرار داده تا در دل زائران خانه خدا نفوذ کنند.

محاسبه هزینه‌های حج در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت مبلغی به دلیل صرفه جوئی و یا عدم ارائه خدمات در کشور میزبان طی حج گذشته بازگردانده شده که به زودی به حساب حجاج واریز خواهد شد، ادامه داد: در کشور تصور بر این است که هزینه حج گران است در حالیکه هزینه‌ها در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی محاسبه می‌شود.

وی به شرایط امروز جهان اشاره کرد و گفت: این شرایط در سال‌های قبل وجود نداشت، وضعیت جهان امروز ملتهب است و آتش زیر خاکستر بین غرب و شرق هرازگاهی زبانه می‌کشد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دو عملیات بزرگ و تنبیهی «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» و پشتیبانی بی مهابای استکبار از نسل کشی مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شرایط را پیچیده‌تر کرده است، افزود: برخی از کشور‌های آزاده که وابستگی خاصی ندارند از قضیه فلسطین و ملت آزاده آن دفاع می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود با خوانش انگاره‌های چند نظرسنجی گفت: ارزیابی روحانیون در حج در دو مدل انجام می‌شود یکی توسط رابطین و دیگری هم از طریق نظرسنجی اینترنتی که از حجاج انجام می‌شود و در اعزام‌ها تاثیرگذار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!