Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:33:20 GMT

برنج کامفیروزی روانه بازار شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۹۵۵

برنج کامفیروزی روانه بازار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی نقی قاسمی با بیان اینکه متوسط عملکرد شلتوک در هکتار حدود پنج تن در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۳۶ هزار تن شلتوک خشک تولید و روانه بازار شود.

او افزود: کشت برنج در خزانه از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و نشا کاری نیز از پانزدهم خرداد آغاز و تا پانزدهم تیر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت با بیان اینکه برنج کامفیروزی به دلیل کیفیت بالا و عطر و طعم مناسب، ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: مهمترین ارقام برنج تولیدی در این بخش رقم چمپای کامفیروزی و انواع لنجان است که بازار پسندی ویژه‌ای دارد.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد توسط کشاورزان با آبیاری تناوبی جایگزین شده است و آبیاری مزارع دو روز در میان انجام می‌شود.

به گفته او؛ تهویه خاک و خارج کردن گاز‌های سمی، صرفه جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از عدم زهکشی و افزایش عملکرد از دیگر مزایای آبیاری تناوبی است.

رئیس مرکز کامفیروز جنوبی تصریح کرد: در روش آبیاری تناوبی علاوه بر سایر مزایا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

قاسمی یادآور شد: برنجکاری یکی از مهم‌ترین فعالیت کشاورزی در کامفیروز و منبع مهم درآمد کشاورزان این بخش است و برنج تولیدی دراین بخش علاقمندان خاصی دارد.

کامفیروز در مرودشت قطب تولید برنج در جنوب کشور است و علاوه بر بخش کامفیروز در سایر نقاط شهرستان از جمله درودزن، مرکزی سیدان، نقش رستم نیز برنج کشت می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی

قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد