Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: از مردم خواهش می‌کنم که به سمت مرزهای کشور برای زیارت اربعین هجوم نبرند زیرا خطر بیماری کرونا بسیار جدی است. - اخبار استانها -

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: دل‌های ما امسال بسیار گرفته و غمگین هستیم به علت اینکه توفیق پیاده‌روی اربعین، آن حماسه بزرگ و بین‌المللی حضرت سیدالشهدا(ع) به واسطه شیوع بیماری کرونا از ما سلب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مردم باید شرایط حساس کنونی را بسنجند سپس اقدام به تصمیم‌گیری کنند افزود: از مردم خواهش می‌کنم به سمت مرزها هجوم نبرند همچنین این بیماری منحوس کرونا را جدی گرفته و لزوم حفظ سلامت دیگران را رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: همانطور که مردم مراسم‌های ایام دهه محرم و روز عاشورا را با پیروی کامل از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار کردند، در مورد اربعین نیز باید به شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند باشند.

مداحان در ایام اربعین در ایران می‌مانند یا می‌روند؟مراسم قرائت زیارت اربعین در 415 بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شوداطلاعیه ستاد مرکزی اربعین: کلیه مرزهای کشور با عراق مسدود است

عابدینی تصریح کرد: ملت امام حسینی ایران به امید خدا با ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا در اربعین سال‌های آینده با حضور جدی‌تر و جمعیت بسیار بیشتر عطش معنوی خود را در آستان مقدس امام حسین(ع) جبران خواهند کرد‌.

وی با تاکید بر اینکه شکوه محرم امسال کمتر از سال‌های گذشته نبود خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم همین که از راه دور به ساحت مقدس اباعبدالله(ع) عرض ارادت می‌کنیم از ما بپذیرند و عنایت ایشان شامل حال ما شود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین پیاده روی اربعین اربعین استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین پیاده روی اربعین اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا