Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تدوین پروتکل نظارت چهار وجهی بهداشت محیط خبر داده و بر ضرورت تمهیدات لازم در برابر سیلاب‌های احتمالی در فصل سرد سال تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احمد جنیدی، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اظهار کرد: در مدتی که با ویروس کرونا درگیر هستیم، دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در حوزه نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای در اماکن عمومی و صنایع و کارگاه ها، خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور بیش از ۷ هزار بازرس بهداشت محیط داریم، افزود: با توجه به اینکه با تعداد کم بازرسین بهداشت محیط در دانشگاه‌ها مواجهیم و از طرفی، حجم، وسعت عملیات و پیچیدگی کار آن‌ها از روستا تا شهر، از بیمارستان تا آرامستان و از مراکز عمومی تا مراکز خصوصی، زیاد است، یک پروتکل نظارت ۴ وجهی تهیه کردیم و براساس آن مردم نیز می‌توانند از طریق کد‌های اصناف نظارت هایشان را اعلام کنند. نظارت توسط سازمان‌های متولی اصناف وجه بعدی بوده و وجه سوم نیز نظارت توسط بسیج اصناف و اتحادیه‌ها است، وجه چهارم نظارت نیز توسط وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها در سطح عالی، انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۸ مهرماه

لزوم تشدید نظارت‌ها بر واحد‌های تولیدی و صنعتی

وی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، امسال سال جهش تولید نامگذاری شده و با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که برعلیه ایران اعمال شده، معاونت‌های بهداشتی بر صنایع و اماکن تولیدی نظارت‌های بیشتری را اعمال کنند تا شاهد بروز بیماری در صنعت نباشیم که منجر به تعطیلی صنعت شود. همکاران بهداشت حرفه‌ای در این زمینه بسیار کمک کننده خواهند بود.

ضرورت تمهیدات لازم در برابر سیلاب‌های احتمالی

وی گفت: همچنین، در فصل پاییز و زمستان ممکن است با سیلاب‌هایی در سطح کشور مواجه شویم، چنانچه این اتفاق بیفتد، مجبور هستیم اردوگاه‌هایی را برای اسکان مردم ایجاد کنیم. اما این اردوگاه‌ها مثال بازر تجمع و انتقال کرونا خواهند بود. لذا، دانشگاه‌های علوم پزشکی از دستگاه‌های استانی بخواهند تا رودخانه‌ها و جویبار‌ها را لایروبی کنند و اقدامات محافظتی در برابر سیلاب را انجام دهند تا تخریب منازل و گرفتاری مردم را در فصل سرد سال نداشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا وزارت بهداشت بهداشت محیط دانشگاه ها نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس